בועז צ'צ'יק יקבל 4 מ' אירו הודות למכירת דלק אירופה

בתקופה שמאז מינויו כמנכ"ל החברה הנמכרת בפברואר 2011, ועד סוף שנת 2013, צבר צ'צ'יק בדלק אירופה תגמולים ביותר מ-22 מיליון שקל

בועז צ'צ'יק / צלם: איל יצהר
בועז צ'צ'יק / צלם: איל יצהר

יצחק תשובה הופך עוד מנהל שכיר למיליונר כבד. מתברר כי לא רק קבוצת דלק של תשובה נהנתה מתזרים נאה כתוצאה ממכירת החברה הבת דלק אירופה. מנכ"ל החברה הנמכרת, בועז צ'צ'יק, יגרוף כ-4 מיליון אירו (19 מיליון שקל) במזומן הודות לעסקה. כך נודע ל"גלובס". צ'צ'יק משמש בתפקידו כשלוש שנים וחצי, זכאי לו בשל מכירת החברה.

צ'צ'יק, לשעבר המנכ"ל הדומיננטי של חברת כרטיסי האשראי כאל, החל לשמש כמנכ"ל דלק אירופה, המנהלת מאות תחנות דלק וחנויות נוחות בארצות מערב אירופה, בפברואר 2011. מאז מינויו ועד סוף 2013 הוא הספיק לצבור תגמולים בהיקף של יותר מ-22 מיליון שקל - 60% מהם תגמול מבוסס מניות. בתוספת התשלום הנוכחי, מגיע התגמול המצטבר של צ'צ'יק בחברה לכ-40 מיליון שקל.

בדוחות הכספיים של קבוצת דלק נכתב כי צ'צ'יק זכאי לשכר חודשי בסך של כ-31 אלף אירו, הצמוד למדד המחירים לצרכן בהולנד (הצמדה חיובית בלבד). נוסף על כך הוענקו לצ'צ'יק אופציות הניתנות למימוש למניות, המהוות 2.5% מההון המונפק של דלק אירופה. בהסכם נקבע שהאופציות יבשילו בארבע מנות על פני חמש שנים.

דוחות דלק מגלים, כי "בחודש אוגוסט 2013 נחתמה תוספת להסכם, שלפיה יהיה צ'צ'יק זכאי, במקרה של מכירת השליטה בדלק אירופה עד תחילת מאי 2014 (קלוזינג), להאצה של המנה השלישית של האופציות, וכן למענק מיוחד במזומן או בכתבי אופציות...", כפי שאכן קיבל לאחר השלמת העסקה, שנעשתה 4 חודשים לאחר המועד האמור. כנראה שתנאי זה הוארך.

בחודש יוני השנה חתמה קבוצת דלק על הסכם למכירת דלק אירופה לקרן TDR, בתמורה לכ-355 מיליון אירו (כ-1.7 מיליארד שקל). העסקה הושלמה ב-28 באוגוסט, והיא מהווה חוליה אחת משרשרת מימושים שהובילה דלק לאחרונה הכוללת הסכמים למכירת השליטה בקבוצת הפניקס, בחברת הביטוח האמריקאית ריפבליק ובחברת הנוסטרו ברק קפיטל, כמו גם מגעים למכירת רשת רודשף הבריטית.

מבנה העסקה של דלק אירופה מורכב מתשלום מזומן מיידי של כרבע מהעסקה, והיתר בתשלומים דחויים. כך, 90 מיליון אירו שולמו כבר במועד השלמת העסקה, כאשר בתום שנה ממועד השלמת העסקה ישולמו לדלק עוד 90 מיליון אירו במזומן, עם ריבית של 5% לשנה. יתרת התמורה, בגובה 175 מיליון אירו, תמומן באמצעות הלוואת מוכר למשך 5 שנים וחצי, עם ריבית של 5% לשנה.

בועז צ'צ'יק כיהן בשנים 2003-2010 בתפקיד מנכ"ל ויזה כאל, שהפכה בימיו לחברה המובילה בתחום האשראי החוץ-בנקאי ובתחום הסליקה באינטרנט. ואולם, בסוף כהונתו התברר כי ההובלה בחלק מהתחומים הללו לא הייתה מבורכת מבחינת ויזה כאל ובעלי מניותיה. זאת בהתייחס לפרשת סליקת אתרי הפורנו וההימורים שהתגלתה בחברה ב-2009, בעקבות תחקיר "גלובס". בעקבות פרשה זו נקנסה כאל בכ-6 מיליון על-ידי בנק ישראל, בכ-9 מיליון אירו על-ידי ויזה העולמית ובכ-8 מיליון דולר על-ידי מסטרקארד.