וול סטריט סגרה בעליות למרות דוח התעסוקה המאכזב

באוגוסט נוספו 142 אלף משרות במשק האמריקאי לעומת צפי ל-226 אלף ■ הנתונים הנמוכים מהציפיות חיזקו בקרב המשקיעים את ההערכות כי הפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, לאחר שהבורסה התגברה על האכזבה מדוח נתוני התעסוקה שפורסם לפני פתיחת המסחר, ומדד S&P 500 מחק ירידת שערים שבועית.

היום פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שהצביע על 142 אלף משרות בלבד שנוספו באוגוסט. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי היה אמור להוסיף בחודש החולף 226 אלף משרות חדשות, זאת לעומת תוספת של 209 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-6.1%.

נתון המשרות החדשות הנמוך מהציפיות חיזק בקרב המשקיעים את ההערכות שהפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית.

אתמול החליט נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי לחתוך פעם נוספת את הריבית המרכזית ב-0.1% לרמת שפל של 0.05%. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. ה-ECB החליט בנוסף להפחית שוב את ריבית הפקדונות לרמה של 0.2%-, לאחר שלפני שלושה חודשים הבנק עשה היסטוריה והוריד בפעם הראשונה את ריבית הפקדונות לרמה שלילית של 0.1%-.

במסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית, הודיע נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) כי הבנק יחל בתוכנית הקלה כמותית באוקטובר, המורכבת מרכישה של ניירות ערך מגובות נכסים.

גם המשבר באוקראינה על סדר היום, לאור שיחות בין נשיא אוקראינה וגורמים פרו-רוסים. המורדים אמרו כי הם מוכנים לחתום על הסכם שביתת נשק אם ימצא פתרון פוליטי באזור.

חברת מובילאיי ירדה אתמול לאחר שפרסמה את דוחותיה לרבעון האחרון.

קמהדע קרסה אתמול לאחר שאישררה את תוצאות הניסוי הראשוניות שפרסמה לפני כ-3 וחצי חודשים. החברה דיווחה אז, וגם היום, על תוצאות מאכזבות בניסוי שלב II/III במוצר AAT לטיפול באמפיזמה (נפחת, מחלה הפוגעת בריאות) תורשתית, הניתן באינהלציה.