הבורסה בת"א ננעלה בשיא חדש; טאואר הוסיפה 3.8%

הבורסה בת"א חזרה לשבוע מסחר מעניין על רקע השיא במדד S&P 500 ונתוני מאקרו חשובים ■ מדד המעו"ף טיפס בכ-0.4% לשיא ברמה של כ-1,429 נק' ■ מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-609 מיליון שקל

בורסה / צילום: thinkstock
בורסה / צילום: thinkstock

הבורסה בת"א הגיבה היום (א') לשיאים שנרשמו ביום שישי בוול סטריט וננעלה גם כן ברמות שיא. מדד המעו"ף טיפס בסיום בכ-0.4% וננעל בשיא של כ-1,429 נקודות. ברקע, עומד גם המשבר באוקראינה כאשר מצד אחד אירופה מאיימת בסנקציות חדשות ומצד שני רוסיה מאיימת לנקום. מניות הביטוח והמניות הקטנות במדדי ת"א-75 והיתר בלטו היום בעליות. עם זאת, מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-609 מיליון שקל.

נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בוול סטריט הגבירו את ההערכות בשוק כי הפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית בזמן שהכלכלה - ובמיוחד שוק העבודה - מגלה סימני חולשה. הציפיות להמשך מדיניות מוניטרית מרחיבה דחפו את מדדי המניות מעלה וכאמור מדד S&P 500 טיפס לשיא.

"הפד לא יפסיק לחלוטין עם רכישות האג"ח מוקדם מהצפוי, בגלל אותם נתונים", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט בבית ההשקעות סטיפל ניקולס.

הבורסה ושוקי חו"ל ממשיכים לעקוב אחר המשבר באוקראינה. בסוף השבוע פורסמו דיווחים לפיהם אוקראינה והבדלנים הפרו-רוסים הגיעו להסכמות להפסקת אש החל מיום שבת, אולם במקביל האיחוד האירופי אישר סנקציות חדשות ומרחיבות יותר על אישים רוסים וחברות ממשלתיות רוסיות, סנקציות שעלולות להיכנס לתוקף ב-8 בספטמבר אם הפסקת האש לא תחזיק מעמד. רוסיה, מצידה, איימה לנקום אם הסנקציות ייכנסו לתוקף. כבר היום דווח בכלי התקשורת הזרים על חילופי אש בדונסק שבמזרח אוקראינה.

בישראל ימשיכו המשקיעים להגיב השבוע לנעשה בשוקי המניות בחו"ל, להתבונן על הדולר שהתחזקותו משפיעה לטובה על היצוא ועל הצמיחה במשק, וכן להמשיך לבחון נתונים כלכליים שיפורסמו בימים הקרובים. ביום ראשון יפורסם השכר הממוצע במשק לחודש יוני; ביום שלישי יפורסמו מספר נתונים לחודש אוגוסט - סקר מגמות בעסקים, סקר אמון הצרכנים וכניסות תיירים (בשיאו של מבצע צוק איתן); ביום חמישי יפורסמו נתוני סחר החוץ לחודש אוגוסט.

כלכלני אגוד: להגדיל רכיב המניות בתיקים

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית כי שורה של גורמים תומכים בהמשך העליות בשווקים, וממליץ להגדיל את הרכיב המנייתי ולהקטין את הרכיב האג"חי בתיק. עוד מעריכים במחלקת המחקר של הבנק כי שורה של גורמים תומכים בהתחזקות הדולר מול השקל בטווח הקצר.

מניות טבע , נייס ופריגו ירדו לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים. מנגד, טאואר עלתה לאחר שחזרה עם פער חיובי של יותר מ-4%.

מניית פרוטליקס ריכזהמחזור גבוה על רקע דיווח בערוץ 2 בנוגע לייצור אפשרי של תרופה לנגיף האבולה. זינוק של יותר מ-20% הבוקר נמחק לאחר שמנכ"ל החברה הכחיש את הדברים בשיחה עם "גלובס". (לסיפור המלא)

כלכלני אופנהיימר עדכנו את המלצתם למניות קמהדע . "אנו מאמינים כי התמחור הנוכחי של מניית קמהדע משקף היטב את פוטנציאל עסקי הליבה של החברה, המורכבים מהתרופה Glassia ומעסקי ההפצה לגורמים חיצוניים".

חברת כן פייט ביופרמה הודיעה היום כי קיבלה אישור פטנט ביפן לשימוש בתרופת ה-CF102 לשיקום רקמת הכבד לאחר כריתה.