עוד ועד בחברת היי-טק: עובדי SAP התאגדו בהסתדרות

כ-260 עובדים של חברת SAP ישראל חתמו בתוך ימים בודדים על טפסי הצטרפות להסתדרות ■ מצטרפת לחברת נס טכנולוגיות שעובדיה התאגדו לפני כחצי שנה

עוד ועד עובדיםבחברת היי-טק בישראל: כ-260 עובדים של חברת SAP ישראל חתמו בתוך ימים בודדים על טפסי הצטרפות להסתדרות, שהפכה לגוף היציג של עובדי החברה. מספר החתומות שהושגו מהווה 40% מתוך כלל 650 עובדי החברה בישראל. הוועד מונה בחברת התוכנה מרעננה ארבעה חודשים בלבד לאחר פיטורי עשרות עובדים.

יש לציין כי בישראל מדובר במהלך יחסית חריג לראות התארגנות עובדים בענף ההיי-טק. אם וכאשר יוכר הוועד על-ידי החברה, תהיה זו הפעם השנייה בסך הכול שמוקם ועד בחברת היי-טק בישראל - לפני חצי שנה הוקם ועד עובדים בחברת נס טכנולוגיות, לאחר שכ-1,000 מתוך 2,700 העובדים חתמו על הצטרפותם לוועד באמצעות ההסתדרות.

חברת SAP צפויה להיות השנייה בישראל והעובדים צפויים להצטרף במהלך כזה לקולגות שלהם בגרמניה, שם ניצב המטה הראשי של SAP וקיים שם ועד עובדים חזק במיוחד.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס היום למהלך ואמר כי "אני מברך את עובדי SAP על כך שבחרו לעשות שינוי חברתי, באמצעות התארגנות בהסתדרות. התאגדות זו היא עדות נוספת לכך שיותר ויותר עובדים בענפים מרכזיים במשק, גם ענפים שלא היינו רגילים לראות בעבר בהקשר זה, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת. מימוש זכות ההתאגדות מהווה את המפתח לקידום השוויון ולצמצום פערים בחברה הישראלית".

מוועד הפעולה של עובדי SAP נמסר כי "יציבות החברה והצלחתה חשובים לנו ולכן אנחנו מבקשים להיות מעורבים בהחלטות על עתידנו. בחרנו להתאגד בהסתדרות בגלל שבישראל שנת 2014, גם העובדים בענף ההיי-טק רוצים ביטחון תעסוקתי. אנו קוראים להנהלה לפתוח עמנו במשא ומתן ולעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי".

מ-SAP נמסר: "החברה קיבלה את פניית ההסתדרות. SAP ראתה ותמשיך לראות לנגד עיניה את טובת כלל עובדיה. החברה תקיים את הבדיקות הנדרשות ותפעל בהתאם למתחייב בחוק".