אפל מצרפת לשורותיה את המעצב הנודע מארק ניוסון

ניוסון, שעבודותיו הוצגו במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, עיצב מושבי מטוסים עבור חברת התעופה קוואנטס איירליינס, מכוניות קונספט עבור פורד, וכן שעונים ורהיטים שונים

מארק ניוסון, בונו וג`וני אייב / צילום: רויטרס
מארק ניוסון, בונו וג`וני אייב / צילום: רויטרס

אפל שכרה את המעצב התעשייתי הידוע, מארק ניוסון, לעבודה על מוצרים עתידיים, ובכך צירפה לשורותיה ידיד קרוב של ג'וני אייב, ראש מחלקת העיצוב של יצרנית האייפון, שכבר שיתף פעולה בעבר עם אייב בתחום המקצועי.

ניוסון, שעבודותיו הוצגו במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, עיצב מושבי מטוסים עבור חברת התעופה קוואנטס איירליינס, מכוניות קונספט עבור פורד, וכן שעונים ורהיטים שונים. הוא יצטרף לקבוצה הקטנה והקנאית לסודיותה של כ-20 אנשים השוקדים על העיצובים שמעניקים למוצרי אפל את המראה והתחושה הטיפוסיים.

ניוסון, יליד אוסטרליה, הוא ידידו הקרוב של אייב זה שנים, ולאחרונה שיתפו השניים פעולה ביצירת אוסף פריטים למכירה פומבית שארגן הזמר בונו מ-U2, ושהניבה 26.2 מיליון דולר לקרן העולמית למלחמה באיידס באפריקה.

ניוסון כבר שיתף פעולה עם אייב בעיצוב פרטים עבור אפל. הוא נשכר כעת רשמית ימים ספורים לפני האירוע שתערוך אפל ב-9 בספטמבר כדי להכריז על מגוון מוצרים חדשים, כולל מכשירי אייפון בעלי צג גדול יותר ומכשיר דמוי שעון יד שאותו ניתן לענוד, לדברי מקורות יודעי דבר.

וניטי פייר דיווח לראשונה שלשום (ו') על שכירת ניוסון בידי אפל. איימי בסט, אחת מדוברות החברה, אישר את אמיתות הדיווח. היא סירבה לומר אם היה ניוסון מעורב בעיצוב המוצרים שתשיק אפל השבוע.

שכירת ניוסון עולה בקנה אחד עם המגמה אשר שבמסגרתה שוכרת לאחרונה אפל דמויות בולטות מחוץ לתעשיית הטכנולוגיה. מעולם האופנה שכרה אפל את אנג'לה ארנדטס, לשעבר מנכ"לית בארברי גרופ, שהפכה למנהלת החנויות הקמעונאיות של אפל. כמו כן שכרה אפל את פול דנב, לשעבר מנכ"ל איב סאן לוראן, שעובד כעת על "פרויקטים מיוחדים". לאחרונה הצטרף לאפל גם ג'ימי איובין, מנהל ותיק בתעשיית המוזיקה, לאחר שאפל רכשה את ביטס אלקטרוניקס.

וניטי פייר דיווח כי ניוסון יפעל מבריטניה, ויטוס באופן שגרתי למשרדיה הראשיים של אפל בקופרטינו, קליפורניה.