SolarEdge תנסה לגייס לפחות 100 מיליון דולר בוול סטריט

כך מדווחת סוכנות בלומברג ■ החברה הישראלית מפתחת מערכות לאופטימיזציה וניטור של אנרגיה סולארית, ונבחרה כאחת המבטיחות של "גלובס" ל-2010

גיא סלע / צילום: תמר מצפי
גיא סלע / צילום: תמר מצפי

אחרי שהונפקו בו לא מעט חברות ביומד ואינטרנט ישראליות, שוק ההון האמריקאי עשוי לקבל לזרועותיו חברת אנרגיה סולארית ישראלית. לפי האתר הפיננסי "בלומברג", חברת SolarEdge הישראלית מתכננת הנפקה בארה"ב בשנה הבאה, במסגרתה תגייס לפחות 100 מיליון דולר. החברה, שמקום מושבה בהוד השרון, כבר ערכה באחרונה מעין רוד-שואו בוול סטריט לקראת הנפקה עתידית, וסייעה לה בכך זרוע ההשקעות של ג'נרל אלקטריק, שהיא אחת מבעלי המניות בה.

SolarEdge הוקמה בשנת 2006 על ידי חמישה יוצאי יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין: גיא סלע, המשמש כמנכ"ל ויו"ר; ליאור הנדלסמן, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיית מוצר; יואב גאלין, סמנכ"ל מו"פ; מאיר אדסט, סמנכ"ל לטכנולוגיות ליבה; ועמיר פישלוב, המשמש כארכיטקט תוכנה ראשי (Chief Software Architect).

החברה מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, והיא נבחרה כאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010. המערכת שלה מאפשרת ניצול גדול יותר של האנרגיה שנקלטת בקולט הסולארי, על ידי אופטימיזציה של תפקוד כל אחד מהקולטים, תוך אספקת נתונים בזמן אמת על תפוקתם.

מתקרבת לרווחיות

מלבד ג'נרל אלקטריק, רשימת המשקיעים ב-SolarEdge כוללת קרנות הון סיכון כמו ORR פרטנרס, OPUS קפיטל, ג'נסיס פרטנרס, וולדן ו-ורטקס. הגיוס האחרון של החברה בוצע במהלך 2011, אז גויסו לה 37 מיליון דולר.

"יש לנו את כל הכוונות להפוך לאחד השחקנים הגדולים בשוק שלנו, וכדי לעשות זאת אנו זקוקים להרבה כסף", אמר ל"בלומברג" רונן פייר, סמנכ"ל הכספים של SolarEdge. פייר לא הרחיב על כוונות ההנפקה, אך רמז כי "זה די קשה לצמוח לחברה גדולה על בסיס כסף פרטי". עוד הוא ציין כי החברה מעוניינת להרחיב את פעילותה באסיה.

לפי אתר החברה, SolarEdge מכרה עד כה 2 מיליון מערכות אופטימיזציה ללקוחות ביותר מ-45 מדינות. לפי פייר, ההכנסות השנתיות שלה הן הרבה מעל 100 מיליון דולר, והחברה מתקרבת לרווחיות - נתון שיכול להסביר את תוכנית ההנפקה.

SolarEdge

■ שנת הקמה: 2006

■ מה עושה: אופטימיזציה וניטור של אנרגיה סולארית

■ מיקום: הוד השרון

■ מספר עובדים: 320

■ מנכ"ל ויו"ר: גיא סלע (אחד מחמשת המייסדים)

■ משקיעים (רשימה חלקית): קרנות הון סיכון כמו ORR פרטנרס, OPUS קפיטל, ג'נסיס פרטנרס, וולדן ו-ורטקס; זרוע ההשקעות של ג'נרל אלקטריק

■ סך גיוסי הון עד כה: מעל 100 מיליון דולר

■ הכנסות שנתיות: מעל 100 מיליון דולר, וקרובה לרווחיות