השקעה משמעותית ראשונה לקרן איתן: רכשה 50% מקבוצת טבת ב20 מיליון ש'

השקעה משמעותית ראשונה לקרן איתן, שעוסקת בהשקעות בעסקים קטנים ובינוניים: לאחר שהשלימה בימים האחרונים סדרת השקעות, הודיעה היום (ג') הנהלת הקרן כי רכשה 50% מקבוצת טבת, שעוסקת בתחום הלוגיסטיקה. היקף המכירות השנתי של הקבוצה מסתכם בכ-70 מיליון שקל; על פי הערכות, קרן איתן השקיעה בה יותר מ-20 מיליון שקל.

את קבוצת טבת הקימו דדו ולוסיאן מסיקה, והיא פועלת בתחום הלוגיסטיקה מ-1996. הקבוצה נחשבת אחת המרכזיות בישראל בתחום זה ועם לקוחותיה נמנות חברות מובילות ובהן טבע, פוקס, תדיראן, יוניליוור, סנו, אסם וכצט. בין השאר, הקבוצה מספקת שירותי הובלה, אחסון מכולות, פריקה, מיון, בקרת איכות, ניהול ובקרת מלאי, אריזה והכנת משלוחים.

גם לאחר ההשקעה של הקרן, דדו מסיקה ימשיך לשמש מנכ"ל הקבוצה ולוסיאן מסיקה יכהן כנשיא שלה. אלחנן נעם, המייסד ושותף מנהל בקרן איתן, ישמש יו"ר הקבוצה. את העסקה הובילו עו"ד לימור חודיר ממשרד הרצוג, פוקס נאמן ועו"ד אבי אברמוביץ', מפירמת רוסק.

הקבוצה מעסיקה כ-140 עובדים, מחציתם בחברות השונות שנמנות עם לקוחותיה. לדברי נעם מקרן איתן, לאחר ההשקעה של הקרן הקבוצה תשאף להרחבת קהל לקוחותיה, תוך הרחבת פתרונות שיוצעו להם בתחום הלוגיסטיקה. "מצאנו את תחום הלוגיסטיקה כתחום שיש לנו עניין רב להשקיע ולפעול בו", אמר היום נעם בשיחה עם "גלובס". "למהלך קדמה בדיקה יסודית שעשינו בשוק זה ואנחנו סבורים שמה שנראה כבר כיום בשוק האמריקאי - כמו תוכניות של אמזון לעשות שימוש במל"טים - יגיע תוך שנים אחדות גם לישראל. מדובר בענף שנמצא בצמיחה מתמדת ונעזר בחוכמה בהתפתחויות הטכנולוגיות בעולם. אנו מצפים שהעסקה הזאת תהיה רק תחילתה של הפעילות שלנו בענף".

קרן איתן הוקמה לפני כשנתיים ומאז שיצאה לדרך השקיעה בחברות קטנות ובינוניות. עם זאת, ההשקעה בקבוצת טבת היא המהותית ביותר של הקרן. מדובר בקרן פרטית ששמה לעצמה מטרה להשקיע בחברות תעשייה, במסחר ובשירותים שמקיימות מחזורי מכירות בהיקפים של 30-80 מיליון שקל בשנה. לדברי נעם, היקף ההשקעות של הקרן מיועד להסתכם בכ-250 מיליון שקל, וזאת במסגרת מודל השקעה במתווה משולב של הלוואה וחוב. התנאי הבסיסי שהקרן מציבה לחברות הוא שלצד כל השקעה, תהיה לצוות מטעמה מעורבות בניהול החברה.