הופסק המו"מ להכנסת פעילות "מט"ח 24" לתוך אסיה פיתוח

מקורבים למט"ח 24 טענו כי הסיבה לביטול העסקה היא שערך החברה צפוי לעלות, כתוצאה מכניסתן לתוקף של תקנות הרגולציה לשוק המט"ח

כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי
כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי

השלד הבורסאי אסיה פיתוח , המנוהל על ידי כפיר זילברמן, עדכן היום על ביטול העסקה להכנסת חברת "מט"ח 24" לתוכו. אסיה פיתוח דיווחה כי "זילברמן עדכן את החברה שהמו"מ מול מט"ח 24 להכנסת פעילותה לחברה הופסק, והוא בוחן חלופות אחרות". בחברה לא פרטו מעבר לכך.

בעקבות הדיווח, מניית אסיה פיתוח איבדה היום כ-12%, והחברה נסחרת בשווי מזערי של פחות מ-10 מיליון שקל.

מקורבים לבעלי השליטה במט"ח 24 אמרו היום ל"גלובס", כי ברקע לסיום המו"מ נמצאות הערכותיהם כי ערך החברה צפוי לעלות בחודשים הקרובים, כתוצאה מתקנות הרגולציה לשוק המט"ח שצפויות להיכנס לתוקף, ולפגוע בפעילות של לא מעט חברות פורקס מקומיות.

מט"ח 24 נמצאת בשליטת יריב גילות ועוסקת בתחום המסחר במט"ח ובסחורות ברחבי העולם, וכן בייעוץ לחברות. ההערכות הן כי הכנסותיה מסתכמות במיליוני דולרים בודדים בשנה. כאמור, אסיה פיתוח היא כיום שלד בורסאי ואינה מציגה הכנסות ורווחים משמעותיים. הונה העצמי עומד על כ-11 מיליון שקל, ובקופתה פחות מ-1 מיליון שקל מזומנים.

לפני כשלושה חודשים הודיעה החברה על הסכם שנחתם בין צמד בעלי השליטה בה - דני מור ואילון ברוך, למכירת החזקותיהם למנכ"ל זילברמן תמורת המחאת חוב של כ-11 מיליון שקל לידיו. בינתיים העסקה לא הושלמה.

זילברמן מונה למנכ"ל אסיה פיתוח ב-2009, עוד כשהחברה הייתה בידיו של עודד דסאו, ונשאר לנהל אותה גם תחת בעלי השליטה הנוכחיים. זילברמן פועל באחרונה להרחיב את עסקיו הבורסאיים, ומחזיק נתחים בכמה שלדים בורסאיים.