הסדר חוב מתוקן בפטרוכימיים: מציעה לנושים שתי אלטרנטיבות

במסגרת ההסדר, חברת ההשקעות מציעה למחזיקי האג"ח שתי אלטרנטיבות: דחיית תשלומי קרן וריבית בתמורה לפיצוי במניות החברה, או לחלופין קבלת מניות בזן תמורת האג"ח, וכן מניות פטרוכימיים (חלופת EXIT)

דייויד פדרמן / צלם: אתר מכבי ת"א
דייויד פדרמן / צלם: אתר מכבי ת"א

חברת הפטרוכימיים פרסמה לפני זמן קצר תכנית הסדר חוב מתוקנת למחזיקי האג"ח, עם התאמות ביחס לתכנית הקודמת שהציגה, וזאת בהמשך למו"מ שניהלה מול נושיה ובראשם מחזיקי האג"ח.

מהעדכון עולה כי דירקטוריון הפטרוכימיים הנחה את ההנהלה להיערך לפרסום מסמכי ההסדר עד 24.9, כדי שהנושים יוכלו להתכנס ולהצביע בנושא כבר בזמן הקרוב.

במסגרת ההסדר, חברת ההשקעות שבשליטת דיוויד פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטנשטיין, מציעה למחזיקי האג"ח שתי אלטרנטיבות: דחיית תשלומי קרן וריבית בתמורה לפיצוי במניות החברה, או לחלופין קבלת מניות בזן תמורת האג"ח, וכן מניות פטרוכימיים (חלופת EXIT).

כמות מניות בזן שיחולקו לנושים תחושב בהתאם למספר הנושים שיבחרו בכך, על פי נוסחה שנקבעה מראש.

הפטרוכימיים נקלעה לחדלות פירעון בעקבות השקעה ממונפת, שנעשתה בעיקר באמצעות כספי האג"ח, במניות בזן - השקעה שהסבה לפטרוכימיים הפסד של יותר מ-1 מיליארד שקל בשנים האחרונות.

הפטרוכימיים פועלת כבר יותר משנה לגבש הסדר חוב בהיקף ענק של 2 מיליארד שקל, עיקר הסכום למחזיקי האג"ח (כ-1.5 מיליארד שקל), והיתר לבנק הפועלים ולקרן המנוף בראשית.

את דוחות הרבעון השני של השנה, שפורסמו לפני כמה ימים, ממשיכה ללוות הערת "עסק חי", לנוכח גירעון של 679 מיליון שקל בהון העצמי של הפטרוכימיים, וגירעון של כ-2 מיליארד שקל בהון החוזר. זאת לצד קופת מזומנים דלילה שהכילה קצת יותר מ-2 מיליון שקל, ואשר אילצה את הפטרוכימיים להודיע בשבוע שעבר על מימוש נתח קטן מהחזקתה בבזן - בשווי של כ-6 מיליון שקל.

בסך הכול מחזיקה הפטרוכימיים מניות בזן בשווי שוק של 1.2 מיליארד שקל, מתוכן מניות בשווי של כ-280 מיליון שקל שאינן משועבדות.