נעילה שלילית בבורסה בת"א; כת"ב צנחה 5.6%, טבע 1.5%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט ■ המחלוקות סביב תקציב המדינה נמשכות ■ בחברת פריון בוחנים שוב את האפשרות לגייס חוב מהציבור ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-969 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה (ד') נחתם בירידות קלות על רקע מגמה מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-969 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') בירידות שערים. זאת, לאחר נעילה שלילית בבורסות אירופה, לאחר שביומיים האחרונים המדדים המרכזיים ביבשת רשמו את הירידות החדות ביותר בחודש האחרון. אתמול לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים בארה"ב.

המחלוקות סביב תקציב המדינה נמשכות. הפגישה בין צוותי משרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון, שנועדה לגשר על המחלוקת בנושא גובה תקציב הביטחון לשנה הבאה תערך ביום ראשון, ולא היום כפי שנקבע תחילה. דחיית הפגישה באה על רקע פגישתם של שר האוצר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום, לאחר שהפגישה הסתיימה בלי שהושגו הסכמות, כפי שנחשף ב"גלובס".

כלל ביו' המשיכה לרדת

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים. טבע עם 1.4%, אופקו כ-1.5%, איזיצ'יפ 2.1% וטאואר כ-1.6% כך שהן רשמו היום ירידות בתל אביב.

מניית כלל ביוטכנו המשיכה בירידה. המניה צנחה אתמול לאחר שחברת הייפריון האמריקאית הודיעה, באופן חד-צדדי, על ביטול ההסכם לרכישת החברה הישראלית אנדרומדה, המפתחת את תרופה לסוכרת, והצהירה כי "גילתה עדויות" שעובדי אנדרומדה היטו את תוצאות הניסוי הקליני בתרופה".

בחברת פריון בוחנים שוב את האפשרות לגייס חוב מהציבור, באמצעות אג"ח להמרה למניות החברה. פריון אינה מעדכנת מהו היקף הגיוס, אך לפי הערכות התכנון הוא לגייס כ-200 מיליון שקל. ככל הנראה, הביקוש בשוק לאקוויטי הוא שמכתיב את סוג החוב שיונפק.