סקסו בנק: לא להחזיק אפל; ברקליס: המניה תזנק 19%

פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank מעריך שאפל הופכת לאט-לאט לממוצעת, הן מבחינת רמת החדשנות שהיא מציגה והן עבור בעלי המניות שלה ■ בן רייצס מברקליס דווקא העלה את מחיר היעד לאפל

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

לאחר שאפל חשפה אתמול (ג') באירוע השנתי שלה את מכשירי האייפון החדשים, לצד ה-Apple Watch ושירות האפל פיי, אנליסטים בשוק חלוקים בדעתם לגבי עתידה של ענקית הטכנולוגיה.

האם זמנה של אפל אוזל? זו השאלה ששואל הבוקר פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank. "קיבלנו אייפון מהיר יותר? קיבלנו. קיבלנו את Apply-Pay, שאמור לחסל את פיי-פל ולהקל על הרכישות שלנו? קיבלנו. אבל כשהגענו לשעון אפל החדש - אני לא רואה את הרלוונטיות", אומר גרנרי.

גרנרי מציין כי "אפל עברה תוך 14 שנה ממצב של קרוב לפשיטת רגל ב-1997 לרווחים של 40 מיליארד דולר. אין עוד חברה שהניבה כל כך הרבה ערך לצרכנים ולבעלי המניות בתקופה כה קצרה. עם זאת, המוצרים שלה הם 'גירויים שימושיים' שהופכים את החיים לקצת קלים יותר - אבל הם כבר לא גרנדיוזיים ומשני-עולם כפי שהיו. אני צופה שהתחרות לאפל תגבר ושהיא תימצא תחת לחץ מצד ענקי עולם הטכנולוגיה. זה בלתי נמנע כפי שכוח הכבידה הוא בלתי נמנע. אני מעריך שאפל הופכת לאט לאט לממוצעת, הן מבחינת רמת החדשנות שהיא מציגה והן עבור בעלי המניות שלה".

גרנרי אומנם טוען כי הוא עדיין אינו ממליץ למכור את המניה אך מוסיף באותה נשימה כי "אין ספק שאפל היא כבר לא מניה שצריך להחזיק מעבר למשקלה היחסי במדדים".

מנגד, בן רייצס, אנליסט הטכנולוגיה של ברקליס קפיטל דווקא אופטימי מקו המוצרים החדש שהציגה אתמול אפל ולכן העלה את מחיר היעד של המניה ב-5%. "התרשמנו מהמסכים הגדולים יותר של האייפונים מפתרון התשלום האלקטרוני ומהשיפורים של השעון ביחס למוצרים של החברות המתחרות", כתב רייצס בסקירה שפרסם.

בברקליס מעריכים כי הרווחיות של אפל תגדל ב-2015 בעקבות המוצרים החדשים שהיא השיקה ולכן מאשררים את המלצת ה- "OVERWEIGHT" שהעניקו לחברה. רייצס העלה את מחיר היעד של המניה ב-5% לרמה של 116 דולר. קרי, כ-19% מעל המחיר שבו ננעלה המניה אתמול.