יציבות בנעילת המסחר בבורסה; כלל ביו טיפסה 3.6%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ ה"קרבות" על תקציב המדינה נמשכים - נתניהו תומך בעמדת הנגידה ■ לפיד: תקציב המדינה לשנת 2015 מוכן ויוגש בימים הקרובים

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') ביציבות ברקע המגמה המעורבת בוול סטריט ובבורסות אירופה. הסוחרים בשוק נותרו דרוכים בכל הנוגע להתפתחויות בזירה הגיאופוליטית ולדיונים המתמשכים על תקציב המדינה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל.

ראש הממשלה נתניהו אותת אתמול בטקס השקת שטר ה-50 שקל החדש כי הוא תומך בעמדתה של הנגידה פלוג בדבר העלאת מסים ללא הגדלת הגירעון באופן נרחב. "אני מאוד מעריך את הרצינות והמקצועיות שלך ושל אנשי בנק ישראל במטרה לשמור על יציבות כלכלת ישראל. זו אחת משתי המשימות שלנו", לדברי נתניהו. "אחת - אנחנו נצטרך להעלות את תקציב הביטחון בגלל צוק העתים, ומנגד אנחנו חייבים לשמור על הכלכלה והדברים הללו נפגשים בגירעון שאנחנו יכולים לשלוט בו, ושהוא לא ימוטט אותנו".

בתוך כך, שר האוצר יאיר לפיד הכריז היום כי תקציב המדינה לשנת 2015 מוכן ויוגש בימים הקרובים. לדבריו, ישנה מחלוקת עם רה"מ נתניהו בנושא תקציב הביטחון, אך היא ניתנת לפתרון.

כלל ביוטכנולוגיה מוחקת 506 מיליון שקל

כלל ביוטכנולוגיה מוחקת 506 מיליון שקל בגין ביטול מכירת חברת אנדרומדה להיפריון האמריקאית - כך עולה מדיווח של החברה היום לבורסה. בדיווח לבורסה מציינת כלל ביו כי היפריון החליטה להפסיק את פיתוח התרופה DiaPep277 לטיפול בסוכרת נעורים, התרופה אותה מפתחת אנדרומדה שהיפריון הייתה אמורה לרכוש. כזכור, היפריון מאשימה את עובדי אנדרומדה בהטיית תוצאות ניסוי בתרופה ומכאן הסיבה לביטול המכירה.

חברת טאואר הודיעה היום על הרחבת פעילותה באירופה ועל תוכנית לתמיכת לקוחות משופרת באמצעות שותפות עם חברת Etesian סמיקונדקטור, ספקית של שירותי ניהול תכניות מורכבות.

האם עסקת תנובה לפני ביטול? ל"גלובס" נודע אתמול כי בין אייפקס לתאגיד הסיני ברייט פוד קיימים חילוקי דעות מהותיים על מחיר העסקה. עוד נודע כי ברייט פוד דרשה באחרונה לבצע הפחתה של מאות מיליוני שקלים מהשווי של עסקת הרכישה של תנובה. בין הצדדים מתנהל משא-ומתן בנושא, ולפי הערכות הוא עשוי להגיע לכדי משבר. בעקבות הדיווח מניית מבטח שמיר מרכזת עניין.

חברת פטרוכימיים פרסמה מתווה מעודכן להסדר חוב, עם התאמות ביחס לתוכנית הקודמת שהציגה, וזאת בהמשך למו"מ שניהלה מול נושיה, ובראשם מחזיקי האג"ח. מהעדכון עולה, כי דירקטוריון הפטרוכימיים הנחה את ההנהלה להיערך לפרסום מסמכי ההסדר עד 24.9, כדי שהנושים יוכלו להתכנס ולהצביע בנושא כבר בזמן הקרוב. הפטרוכימיים פועלת כבר יותר משנה לגבש הסדר חוב בהיקף ענק של 2 מיליארד שקל, עיקר הסכום למחזיקי האג"ח (כ-1.5 מיליארד שקל), והיתר לבנק הפועלים ולקרן המנוף בראשית.

חברת קמטק הודיעה אתמול על קבלת הזמנות חדשות בהיקף של 3 מיליון דולר מחברת אלקטרוניקה בינלאומית ששמה לא נחשף. המערכות שיסופקו במסגרת הזמנות אלו ישמשו לבדיקות מטרולוגיות ואיתור פגמים במארזי שבבים מתקדמים.