שיא של שנה: הדולר טיפס ל-3.628 שקלים; האירו עלה

אקסלנס ברוקראז': "הפוליטיקה הפנימית בארץ ממשיכה להעיב על השקל, כאשר לא נראה פתרון לתקציב המדינה וכל צד מתבצר בעמדתו"

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

יום המסחר בשוק המט"ח (ה') התנהל בהיחלשות של השקל, כאשר הדולר עלה ב-0.38% ושערו היציג נקבע על 3.628 שקלים, שיא של שנה, בעוד האירו טיפס 0.18% ל-4.688 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.293 דולרים.

בסין פורסם היום כי האינפלציה ירדה באוגוסט לרמה שנתית של 2%, מתחת לקריאה שנרשמה ביולי ועמדה על 2.3% וגם מתחת לצפי בשוק שעמד על 2.2%. לצד זאת, מדד המחירים ליצרן שפורסם במקביל הצביע על המשך מגמת הדיפלציה כאשר ירד באוגוסט ב-1.2% לאחר ירידה של 0.9% ביולי. הצפי בשוק עמד על ירידה של 1.1%. מדד המחירים ליצרן יורד באופן מתמשך מאז פברואר 2012, עניין המעיד על ירידה במחירי הסחורות לצד ביקושים נמוכים.

באוסטרליה פורסמו היום כי מספר המשרות המלאות במדינה קפץ ב-14,300 באוגוסט בעוד שיעור המשרות החלקיות עלה ביותר מ-106 אלף. שיעור ההשתתפות בשוק העבודה האוסטרלי עלה ל-65.2% באוגוסט.

בחדר עסקאות המט"ח של אקסלנס ברוקראז' אומרים הבוקר כי "הפוליטיקה הפנימית בארץ ממשיכה להעיב על השקל, כאשר לא נראה פתרון לתקציב המדינה וכל צד מתבצר בעמדתו. הדולר ממשיך להיסחר ברמות גבוהות מול הין היפני הלילה, לאחר שנתונים ביפן הראו כי הצמיחה נמוכה מהרצוי על ידי קובעי המדיניות, מה שגרם ליו"ר הבנק המרכזי לחזור על התחייבותו לעשות כל מה שנדרש כדי לעורר את הצמיחה במדינה. בגזרת הליש"ט ראינו התאוששות מסוימת אתמול, לאחר שנגיד הבנק באנגליה צוטט באמרו כי תקופה של ריביות גבוהות יותר אינה רחוקה כל כך. נזכיר כי הליש"ט עדיין תחת לחץ בשל משאל העם בסקוטלנד ובו התושבים צריכים להחליט האם להישאר חלק מהממלכה הבריטית או להיפרד ממנה".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "העלייה של הדולר-שקל נבלמה מעט, לאחר שהצמד לא הצליח לפרוץ אתמול את רמת 3.63, ונסוג לעבר 3.61. ירידה מתחת ל-3.60 עשויה לתת את האות לתיקון מסוים כלפי מטה, לעבר 3.57-3.58. בזירה המקומית בעיקר עוקבים אחר הפולמוס סביב התקציב, כאשר ייתכן שהתבטאותו אמש של נתניהו, לפיה אין להרחיב את הגירעון, אותה השמיע כשלצדו נגידת בנק ישראל, סייעה לתמוך במידת מה בשקל. כאמור, השוק צפוי להגיב בשלילה לערעור המשמעת הפיסקאלית ולהרחבת הגירעון".

"בעולם הדולר ממשיך להתחזק, וזאת על רקע הציפיות להעלאת ריבית מוקדמת מהמצופה מצד הפד. בחודש האחרון נרשם זינוק חד בתנודתיות ואנו עדים לתנועות מאוד חדות במטבעות המרכזיים, ובייחוד האירו, השטרלינג, הין והדולר. הזינוק הזה בתנודתיות נרשם לאחר שבשנה האחרונה ירדה התנודתיות בשוק המט"ח העולמי לשפל של כל הזמנים וזאת על רקע שיעורי הריבית הנמוכים. הזינוק בתנודתיות נובעת הן מהתפתחויות גיאו-פוליטיות כגון משאל העם בסקוטלנד, שמצניח את השטרלינג, והן בשל המדיניות המרחיבה של הבנקים המרכזיים, לדוגמה בגוש האירו וביפן, שמביאה להחלשה דרסטית של המטבעות".