סלקום וגולן טלקום מבקשות להתמודד יחד במכרז הדור הרביעי

לדברי החברות, לא הגיוני שלא יוכלו להגיש הצעה משותפת כאשר יש ביניהן הסכם לאיחוד רשתות ■ התמודדות נפרדת משמעה בזבוז כספים, ייקור התדרים והקצאה לא יעילה שלהם

החברות סלקום וגולן טלקום פנו לשר התקשורת גלעד ארדן, ולשר האוצר יאיר לפיד, וביקשו לאפשר להם להתמודד במשותף במכרז התדרים לדור הרביעי, כך נודע ל"גלובס". סלקום וגולן מוחות על כך שעל פי תנאי המכרז לדור הרביעי, חלה עליהן החובה לגשת בנפרד למכרז, כאשר קיים ביניהם הסכם לאיחוד רשתות, מה שאינו סביר ואינו הגיוני.

הפנייה של סלקום וגולן באה לאחר שהחברות הגישו את הערותיהם לתנאי המכרז, ולקראת קבלת החלטות סופיות לגביו. על פי התנאים הנוכחיים החברות חייבות לגשת בנפרד ואסור להן לתאם עמדות, כאשר בפועל המשרד יודע שבין החברות קיים הסכם לאיחוד רשתות.

במצב כזה, ומכיוון שהחברות חייבות להגיע לכמות של 20 מגה הרץ לרשת, יוצא מצב שהן ייאלצו לשלם הרבה מאד כסף כל אחת בנפרד, כאשר בפועל מה שעשוי לקרות זה שהם ייאלצו בסופו של דבר להחזיר תדרים שהם כלל לא צריכות.

אישור מוקדם להגשת הצעות משותפות ייצור וודאות ויאפשר לחברות לתכנן כמה תדרים יידרשו להן, וייצור תחרות עניינית גם מול המשתתפים האחרים. החברות טוענות כי אם הן יידרשו להחזיר תדרים עודפים (בגלל שקיימת מגבלה שמפעיל לא יוכל להחזיק מעל 20 מגה ג.פ.) מה שיקרה הוא שתיווצר תחרות חוזרת על התדרים העודפים שיוחזרו והדבר יביא לפגיעה במתמודדים שלא זכו כיוון שאז ייאלצו לשלם מחירים גבוהים יותר מאלו שזכו, היות וכמות התדרים מוגבלת.

בשל אי הסבירות של התנאים סבורות החברות שהנושא לא יעמוד למבחן שיפוטי ומבקשות שתינתן להן האפשרות להיפגש עם השרים כדי להסביר להם על חשיבות הנושא.

המכרז צפוי להיערך באזור נובמבר-דצמבר השנה.

גורמים נוספים בשוק אומרים כי "בעידן של שיתוף תשתיות היה ראוי שמשרד התקשורת יבצע הקצאות מנוהלות ולא יריץ את המפעילים למכרז שאחריו ידרשו תיקונים. מרוץ עכברים מיותר".