ממשל ארה"ב איים על יאהו בקנס במיליונים על סירוב לחשוף גולשים

הממשל האמריקאי דרש ב-2008 מיאהו למסור לו מידע של משתמשים, ואיים בקנס של 250 אלף דולר ליום על סירוב - קנס שיוכפל בכל שבוע

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

הממשל בארה"ב איים לקנוס את חברת האינטרנט האמריקאית יאהו במיליוני דולרים על סירובה לחשוף מידע על המשתמשים שלה לדרישת הממשל. במסמך שפורסם הלילה יאהו נחשף כי הממשל איים ב-2008 בקנס של 250 אלף לדולר לכל יום בו היא מסרבת לחשוף את פרטי לקוחותיה, קנס שיוכפל בסיום כל שבוע של סירוב.

הדרישה של הממשל חשפה את מידע המעקב של שלטונות ארה"ב אחרי האזרחים כבר מ-2007, שנחשפה באחת ממהדלפות של אדוארד סנודן. יאהו סירבה לדרישות הממשל וטענה כי היא מחויבת לשמור על פרטיות המשתמשים.

בשנה שעברה אחד המסמכים שהדליף סנודן חשף כי הממשל דורש מחברות האינטרנט למסור לו את המידע הווירטואלי שיש בידיהן לצורך הגנה על בטחון המדינה, וכי הממשל עוקב בעצמו אחרי האזרחים ברשת - באמצעות סיב אופטי שה-NSA משתילה, ועל-ידי חדירה לראוטרים ושרתים ורשתות שמאחסנות נתונים.

בין החברות שנדרשו לחשוף נתוני משתמשים מלבד יאהו - מיקרוסופט, פייסבוק וגוגל. יאהו היא היחידה שסירבה לחלוטין לשתף פעולה עם דרישות הממשל, בטענה להפרת זכויות חוקתיות.

הממשל טוען כי כל יום סירוב של יאהו עלול לפגוע בביטחון המדינה - ובפרט מידע חוץ שדרוש כדי לשמור על בטחון האזרחים. הנשיא ברק אובמה הגן על זכותה של המדינה לדרוש את פרטי המשתמשים ומגן עליה עד היום.