אריקסון רוכשת את פבריקס סיסטמס תמורת 95 מיליון דולר

אריקסון מעוניינת לבסס את מעמדה בשוק יישומי הווידאו ■ פבריקס נוסדה ב-2006 ומעסיקה יותר מ-100 עובדים, מרביתם בישראל ■ הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לחברות כבלים לקיים את ההבטחה של - TV anywhere

הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ  סטארט אפ  הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as
הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ סטארט אפ הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as

לאחר שחברות טכנולוגיה גדולות כגון גוגל, אפל ופייסבוק רכשו חברות סטארט-אפ ישראליות, עכשיו הגיע תורה של חברת אריקסון. חברת הענק השבדית הודיעה היום (ו') על הסכם לרכישת פבריקס סיסטמס הישראלית תמורת 95 מיליון דולר, במטרה לבסס את מעמדה בשוק יישומי הווידאו, אחסון המדיה וה-TV.

פבריקס נוסדה ב 2006 ומונה כ-103 עובדים, מהם 93 עובדים במשרדים ברעננה ו-10 בארה"ב.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לחברות כבלים ותקשורת המספקים שירותי טלוויזיה לקיים את ההבטחה של - TV anywhere. פתרון ה-Cloud DVR הקלטה ושמירה בענן של תכני המשתמש, מאפשר חווית לקוח אחידה בשירותי וידאו לפי דרישה ומוריד את העלויות.

בשנים האחרונות אריקסון משקיעה באופן משמעותי בתחום ה TV והמדיה כדי לחזק את מעמדה המוביל בתחום. חזון המדיה 2020 של החברה מציג מעבר מהיר מטלוויזיה מסורתית לטלוויזיה בכל מקום. רכישת פבריקס סיסטמס מוסיפה יכולות מתקדמות לפורטפוליו המוצרים של אריקסון ומאפשרת לחברה לספק ללקוחותיה פתרון מתקדם לדרישה הגוברת לוידאו אישי בכל מסך ובכל זמן.

זו הרכישה הראשונה של חברת היי-טק ישראלית על ידי אריקסון. אריקסון בחנה בשנים האחרונות את האופציה של רכישת חברה טכנולוגית בישראל, מתוך הכרה בערך החדשנות והטכנולוגיה הקיים כאן. רכישת פבריקס משלימה ומרחיבה את הפתרון של אריקסון לעולם ה TV ומחזקת את מעמדה של אריקסון כספק המוביל בתחום זה.

לאריקסון סניף בישראל משנת 1997 המונה כמאה עובדים בראשותו של המנכ"ל אלון ברמן.