Rewalk גייסה פחות ממה שציפתה, אך המניה הכפילה עצמה

מפתחת השלד החיצוני הלביש לטיפול בפגועי עמוד שדרה, גייסה 36 מיליון דולר לפי מחיר של 12 דולר למניה, בעוד הטווח המקורי היה 14-16 דולר למניה ■ שוויה לאחר נסיקה יומית של 113% הוא 286 מיליון דולר

ReWalk - עמית גופר, ג'ף דייקן ולארי ג'סינסקי / צילום: איל יצהר
ReWalk - עמית גופר, ג'ף דייקן ולארי ג'סינסקי / צילום: איל יצהר

הנה משהו שלא קורה הרבה בוול סטריט (אבל יש לו הסבר, כפי שתראו בהמשך) - חברה נאלצת להפוך לציבורית לפי שווי נמוך בהרבה מזה שכיוונה אליו (בדרך כלל בגלל שהביקוש למניותיה נמוך), אך ברגע הראשון שהמניה שלה הופכת לסחירה, היא שועטת קדימה כמו שור ומכפילה את שוויה לאחר מסחר בן שש שעות וחצי.

זה מה שקרה בהנפקת Rewalk הישראלית שבוצעה בסוף השבוע האחרון. חברת הציוד הרפואי, שפיתחה שלד חיצוני לביש המאפשר לפגועי עמוד שדרה לעמוד וללכת באופן עצמאי, תכננה להנפיק 3.35 מיליון מניות לפי מחיר שינוע בין 14-16 דולר למניה. ואולם, ברגע האמת לא קיבלה החברה חיבוק גדול מהמשקיע האמריקאי הממוצע, ונאלצה להנפיק פחות מניות ולפי מחיר נמוך יותר.

Rewalk הנפיקה 3 מיליון מניות לפי מחיר של 12 דולר למניה, וכך גייסה לקופתה 36 מיליון דולר לפי שווי של 134 מיליון דולר "אחר הכסף". כחתמי ההנפקה שימשו בנקי ההשקעות ברקליס וג'פריס (ראשיים) וקנקורד ג'נוטי (משני), ואלו קיבלו את האופציה לרכוש מהחברה עד 450 אלף מניות נוספות תמורת 5.4 מיליון דולר - מהלך שסביר מאוד להניח שייצא לפועל לאור ביצועי המניה פוסט ההנפקה.

וזה מה שקרה כשהחלה להיסחר: תחת הסימול RWLK, מניית Rewalk לא עצרה או האטה באף רמזור, והוסיפה לערכה 113% למחיר של 25.6 דולר - דהיינו יותר מהכפילה את שוויה, שכרגע עומד על 286 מיליון דולר. לאחר סגירת המסחר מגמת העלייה המשיכה, והמניה הוסיפה 5% למחיר של 26.9 דולר.

את ההסבר לביקוש הנמוך למניות החברה ניתן למצוא, בין היתר, בביקוש יחסית נמוך לחברות ציוד רפואי לעומת חברות ביוטק (כאלו שמפתחות תרופות), אך ההסבר להתנהגות המניה לאחר ההנפקה כנראה טמון במשחק ה"לא רשמי" של וול סטריט - דחיפה להנפקה לפי שווי נמוך, במטרה לייצר ערך מהיר רגע אחריה. מדובר בשיווק של סחורה כביכול לא רצויה, עד כדי כך שהדיסקאונט לפיו היא מונפקת נתפס כיותר מדי גבוה, וכך נוצרת התנפלות על הסחורה רגע לאחר ההנפקה.

ואמנם, עבור כל משקיע שפתח בפני החברה את ארנקו מדובר במשחק שבו הוא מרוויח (לפחות בטווח הקצר), אך זהו לא בהכרח המקרה של מי שקנה את המניה במסלול העלייה שלה.

המייסד מורווח יפה על הנייר

מי שכן הרוויח לא מעט "על הנייר" מנסיקת המניה היומית הוא מייסד החברה, ד"ר עמית גופר. גופר (61) ייסד את Rewalk לפני 13 שנה, לאחר שהפך למשותק בעקבות תאונה קשה שעבר, וכיום משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה. הוא ייוותר לאחר ההנפקה עם החזקה של 4.8%, וזאת לאחר שיקבל חבילת מניות ששיעורה מההון פוסט ההנפקה הוא 2.8%. חבילה זו תוענק לגופר ללא תמורה, בצורת מניות רגילות או כאופציות הניתנות למימוש מיידי. לפיכך, שווי החבילה כרגע הוא 8.3 מיליון דולר, וכל החזקתו בחברה שווה 14.2 מיליון דולר.

Rewalk החלה למכור באירופה את המוצר שפיתחה רק במהלך 2012, ואילו בשוק האמריקאי הוא ישווק רק החל מהרבעון הנוכחי (לפי צפי החברה), לאחר שקיבל את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לכך ביוני האחרון.

המספרים של rewalk
 המספרים של rewalk