לפיד: "לצבא לא הייתה בעיית תקציב במלחמה האחרונה"

בראיון לחדשות ערוץ 10 הערב תקף שר האוצר לפיד את מערכת הביטחון, ואמר כי "אין צורך להעלות מסים או לפגוע בשרותים החברתיים" ■ לפיד העריך כי חוק מע"מ אפס יעבור ואמר כי "אין סיבה ללכת לבחירות"

יאיר לפיד / צילום: איל יצהר
יאיר לפיד / צילום: איל יצהר

שר האוצר יאיר לפיד חוזר ומדגיש את עמדתו בנוגע לתקציב המדינה. "אין צורך להעלות מסים או לפגוע בשרותים החברתיים", אמר לפיד בראיון לחדשות ערוץ 10 הערב (א').

לפיד אמר כי הפגישה עם ראש הממשלה היום לא היתה מתוכננת כדי להגיע להסכמות בחילוקי הדעות הכלכליים שהתגלעו בין הצדדים, וציין כי "שילמתי מחיר פוליטי כבד כדי להחזיר את המשק למסלול".

לפיד הוסיף ואמר כי "אין צורך להעלות מסים או לפגוע בשרותים החברתיים. הגרעון שמדברים עליו עכשיו אינו דומה לגרעון הגדול שעליו דיברנו בשנת 2012. לא נוכל שוב להעלות מסים לאזרחי ישראל. הם אינם פרה חולבת.

"יש צורכי ביטחון גדולים לישראל, איני כופר בכך, אבל לא צריך להוסיף תקציבים לביטחון על חשבון חינוך, בריאות ורווחה. למערכת הביטחון יש די מקומות שאפשר לקצץ מהם", כך אמר לפיד, שהוסיף כי "לצבא לא הייתה בעיית תקציב במלחמה האחרונה".

לפיד העריך כי חוק מע"מ אפס יעבור, והעריך עוד כי "יש עתיד" תישאר בממשלה גם ב-2016. "אין סיבה ללכת לבחירות", סיכם.

מוקדם יותר הערב אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המיליארדים שהחלטנו להשקיע בשנים האחרונות בביטחון ישראל הצילו את כלכלת ישראל". את הדברים אמר בכנס הסייבר הבינלאומי. נתניהו ציין כי "המיליארדים שהשקענו בכיפות ברזל איפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה ומנעו בריחה של השקעות מישראל.

"המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות למדינת ישראל, וגם את הג'יהאדיסטים בסיני, דבר שהיה איום ברור למשק לחברה ולמדינה. היתה ביקורת על ההוצאה המופרזת לביטחון ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לכלכלה ישראל אלמלא ההשקעות האלה".