אתר גיוס ההמונים אינדיגוגו פותח נציגות בישראל

"אחת הסיבות שאינדיגוגו החליטה לפתוח נציגות בישראל היא העובדה שהיא ראתה בארץ כמקור לרעיונות וליצירתיות - לא רק בפן הטכנולוגי אלא גם בהיבטים של אמנות וקריאטיביות", מסביר הנציג הישראלי של החברה, אורן סימניאן

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

פלטפורמת גיוס ההמונים (Crowdfunding) אינדיגוגו פתחה לראשונה נציגות בישראל מתוך מטרה לקדם פרויקטים ישראלים באתר שלה. פלטפורמות גיוס ההמונים הפכו לפופולריות בשנים האחרונות ומאפשרים ליזמים בתחומים שונים להריץ קמפיין גיוס אונליין ולגייס מאות אלפי דולרים ואף מיליוני דולרים באמצעות השקעות קטנות מאנשים פרטים. הגיוס לא מעניק לתורמים נתח ממניות החברה אלא מזכה אותם בפרסים שונים, כמו להיות הראשונים שיקבלו גישה למוצר שבמרכז הקמפיין.

כבר לפני שנה היה נראה שאינדיגוגו מתחילה לפלרטט עם השוק הישראלי. בשנה שעברה ביקר בישראל מנכ"ל אינדיגוגו ואחד ממייסדיה, סלבה רובין, במסגרת כנס DLD Tel Aviv. השנה, בכנס שייערך בימים שלישי ורביעי במרכז התחנה בתל אביב, תיקח חלק ליז וולד, סמנכ"לית לשווקים בינלאומיים באינדיגוגו.

וולד גם תיקח חלק באירוע ההשקה הרשמי של אינדיגוגו בישראל, אותו יובל הנציג הישראלי של החברה, אורן סימניאן, שמכהן כמנהל שיווק וקהילות לשוק הישראלי בפלטפורמת גיוס ההמונים. סימניאן הוא שופט כדורגל במקצועו ומי שהקים, ועד לאחרונה ניהל, את מרכז היזמות StarTAU באוניברסיטת תל אביב.

"אחת הסיבות שאינדיגוגו החליטה לפתוח נציגות בישראל היא העובדה שהיא ראתה בארץ כמקור לרעיונות וליצירתיות - לא רק בפן הטכנולוגי אלא גם בהיבטים של אמנות וקריאטיביות", מסביר סימניאן.

לדבריו, יש בפתיחת הנציגות בישראל יתרון משמעותי מול אתר קיקסטארטר, המתחרה המוביל של אינדיגוגו ומי שנחשב למוביל בשוק גיוס ההמונים. כך, באופן רשמי, קיקסטארטר לא מאפשר לישראלים לגייס באופן ישיר מהאתר כיוון שהיא דורשת אזרחות אמריקאית. יזמים ישראלים אמנם עדיין מצליחים לגייס דרך האתר הפופולרי באמצעות שותפים וקשרים אחרים אך סימניאן מסביר שבאינדיגוגו אין צורך להתמודד עם ביורוקרטיה מסורבלת.

עם זאת, עדיין פרויקט של יזם ישראלי מופיע גבוה בדירוגים של אינדיגוגו. מדובר במצלמת האבטחה Canary, שגייסה כ-2 מיליון דולר, ומדורגת במקום השישי בכל הזמנים ובמקום השלישי בקטגוריית הטכנולוגיה.

סימניאן הוסיף כי העובדה שכעת יש נוכחות בישראל תקל על ההבנה איך להרים ולהריץ קמפיין מוצלח והוא מאמין שבזכות הנוכחות, נראה יותר פרויקטים ישראלים באינדיגוגו. זאת, לאור העובדה שקיקסטארטר הוא זה שזוכה ליותר פופולריות והצלחה בקרב היזמים הישראלים.