הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; לאומי עלתה בכ-2.2%

משבר תקציב המדינה נותר במרכז ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת ברקע המגמה המעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט. בארץ ממשיכים הפעילים להתמקד במשבר תקציב המדינה ובהשלכותיו על הכלכלה ועל המצב הפוליטי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

המשק יצמח השנה ב-2.4% למרות מבצע צוק איתן וב-2.8% בשנת 2015 - כך מעריכים היום באגף הכלכלן הראשי באוצר. באוצר צופים כי תוצאות מבצע צוק איתן ובראשן הפגיעה הקשה בתיירות הנכנסת יתבטאו בצמיחה אפסית ברבעון השלישי של השנה, אך ברבעון הרביעי יורגש תיקון בצורת צמיחה חזקה מהתחזיות. בסך הכול מעריכים באוצר כי ההאטה שהורגשה במשק ברבעון השני הייתה זמנית וכי אפקט צוק איתן עומד לחלוף. לדברי גורם באוצר, "המשק לא רחוק ממימוש פוטנציאל הצמיחה שלו".

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לירידות השערים בשוקי המניות בארה"ב ובאירופה בשבוע החולף. "לנו זה נראה יותר כמו 'פחד גבהים זמני', כאשר השוק מתקן קצת לאחר ראלי של מספר שבועות, כדרכו של שוק המניות. עליית תשואות בארה"ב מתרחשת בעקבות שיפור בנתונים הכלכליים ובסך הכל שוק המניות צפוי לשאוב את הכוחות מאותם נתונים כלכליים. רמת התמחור בשוקי המניות, בעיקר בארה"ב, אינה זולה. בטווח הקצר, עליית תשואות בארה"ב עשויה אולי להכביד על שוק המניות - אבל להערכתנו, זה יהיה תיקון זמני וקצר ויהיו עוד נוספים כאלו בהמשך הדרך. בשורה התחתונה, אנחנו צופים ששיפור בשכר ובאינפלציה יספקו את הרוח הגבית הנדרשת להמשך עליות בשוק המניות".

דיסקונט מוכר מניות הבינלאומי

הבנקים נשארו במוקד לאחר שירדו אתמול ברקע פרסום טיוטת הוראה על ידי המפקח על הבנקים, שעניינה הגדלת כריות ההון של הבנקים אל מול המשכנתאות שהם מחלקים לציבור רוכשי הדירות. נציין את מזרחי טפחות , פועלים ולאומי .

ועוד בגזרת הבנקים: בנק דיסקונט מכר היום, בעסקה מחוץ לבורסה, כ-3.21 מיליון מניות של הבנק הבינלאומי למספר גופים מוסדיים. המכירה בוצעה במחיר למניה של 56 שקל, מחיר המגלם הנחה של כ-2% על המחיר בבורסה. כלומר, בסך הכל מכר דיסקונט מניות הבינלאומי בכ-179 מיליון שקל.

כיל המשיכה לרכז עניין לאחר שדווח כי הנפקתה בוול סטריט יוצאת לדרך ובמקביל תמכור החברה לישראל כ-5% ממניות כיל תמורת 460 מיליון דולר. מניות כיל צפויות להתחיל להיסחר בבורסה בניו יורק ב- 24 בספטמבר תחת הסימול "ICL".

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים החליט לדחות את שני העררים שהגישו דלק קידוחים , אבנר ונובל אנרג'י לגבי אי הארכת מספר רישיונות לחיפושי גז טבעי ונפט בים. מדובר בערר לרישיונות אביה\337 וקרן\338 ובערר נוסף לרישיונות רות D\361 ואלון E\368.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]