אקסלנס: יש תיקון קצר טווח, העליות בשוקי המניות ימשכו

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס: "רמת התמחור בשוקי המניות, בעיקר בארה"ב, אינה זולה. בטווח הקצר, עליית תשואות בארה"ב עשויה אולי להכביד על שוק המניות - אבל להערכתנו, זה יהיה תיקון זמני וקצר ויהיו עוד נוספים כאלו בהמשך הדרך"

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לירידות השערים בשוקי המניות בארה"ב ובאירופה בשבוע החולף. "לנו זה נראה יותר כמו 'פחד גבהים זמני', כאשר השוק מתקן קצת לאחר ראלי של מספר שבועות, כדרכו של שוק המניות. עליית תשואות בארה"ב מתרחשת בעקבות שיפור בנתונים הכלכליים ובסך הכל שוק המניות צפוי לשאוב את הכוחות מאותם נתונים כלכליים".

"רמת התמחור בשוקי המניות, בעיקר בארה"ב, אינה זולה. בטווח הקצר, עליית תשואות בארה"ב עשויה אולי להכביד על שוק המניות - אבל להערכתנו, זה יהיה תיקון זמני וקצר ויהיו עוד נוספים כאלו בהמשך הדרך. בשורה התחתונה, אנחנו צופים ששיפור בשכר ובאינפלציה יספקו את הרוח הגבית הנדרשת להמשך עליות בשוק המניות".

חברון מציין עוד כי "התחזקות הדולר בעולם אמנם מורידה מעט מאטרקטיביות המוצרים של חברות אמריקאיות, אך כל עוד כלכלת ארה"ב משתפרת בקצב מהיר יותר משאר הכלכלות - גם הדולר ימשיך להתחזק ולא יוביל לפגיעה בצמיחה".

בנוגע לשוקי האג"ח והנדל"ן מציין חברון כי "אם היינו מייחסים פחד כלשהו אמיתי להתנפחות של בועות, היה רצוי לשים אותו בהקשר של מחירי נכסים ריאלים ובחלק מהמקומות גם למחירי האג"ח. התנפחות של בועת נכסים בעת של ריבית נמוכה, הינה תופעה שכיחה, במיוחד כאשר ההיצע בעייתי. ישראל אינה היחידה לסבול ממנה - שבדיה, קנדה בריטניה והונג קונג סובלות מבעיה דומה".

"אחרי שבבנק ישראל הפנימו לפני מספר חודשים כי שוק הדיור ממשיך להתנפח ורמת הסיכון עולה מחדש, הטילו אתמול מגבלות נוספות על שוק המשכנתאות. המשך הגידול ברמת הסיכון בדומה אגב לשוק האג"ח רק מגבירה את החששות שלנו להשלכות של התנפחות מחירי נכסים אלו".