נעילה שלילית בבאירופה; ירידה חדה בסנטימנט העסקים

האינפלציה בבריטניה ירדה לרמה שנתית של 1.5% באוגוסט ■ מדד ה-ZEW בגוש האירו ירד בחדות ■ מניית Softbank, המחזיקה בנתח גדול בענקית הסינית עליבבא, עמדה במוקד

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ג') בבורסות המרכזיות באירופה, כאשר הסוחרים הגיבו למספר נתוני מאקרו מהותיים שפורסמו ביבשת, וממתינים להודעת הפד השבוע ולתוצאות משאל העם בסקוטלנד.

הבנק הפדרלי צפוי להמשיך מחר בצמצום ההרחבה הכמותית אך בשווקים בעיקר ימתינו להצהרת המדיניות של הפד, ולראות האם היא כוללת רמיזות על האפשרות להעלאת ריבית מוקדמת מכפי שצפו עד כה.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן בבריטניה ירד קלות באוגוסט לשיעור שנתי של 1.5% בהתאם לתחזיות האנליסטים ולאחר שבחודש יולי המדד עלה ל-1.6% (שנתי). המדד עדיין נמצא מתחת ליעד אינפלציה של 2% שהציב הבנק המרכזי האנגלי. ירידת מחירים נרשמה בעיקר במחירי הדלקים, המשקאות והמזון.

בגרמניה פורסם מדד סנטימנט העסקים (ZEW) שרשם קריאה של 6.9 נקודות בספטמבר, בעוד התחזיות עמדו על קריאה נמוכה של 5.2 נקודות ולאחר שבחודש אוגוסט המדד טיפס ל-8.6 נקודות. מדד ה-ZEW של גוש האירו ירד חדות ל-14.2 נקודות בספטמבר בעוד בשוק ציפו לירידה לרמה של 21.3 נקודות.

מניית אייר-פראנס-KLM רשמה ירידה חדה על רקע השביתה הנמשכת בחברה.

מגמה שלילית נרשמה היום (ג') במרבית הבורסות באסיה.

"הסיפור הגדול הוא האם הפד ישנה את ההנחיות העתידיות שלו והאם הוא מתקרב להחלטה להעלות ריבית. זוהי תקופה קשה לשווקים, אנחנו עומדים בפני כמה חודשים של תנודתיות", ציינו היום ב-Colonial First State Global Asset Management.

מניות הפיננסיים ביפן ריכזו עניין שלילי. נציין את Mitsubishi UFJ Financial Group ו-Mizuho Financial Group .

בגזרת ההיי-טק, מניית Pioneer ריכזה עניין לאחר שרכשה נתח מיצרנית ציוד האודיו Onkyo. מניית Softbank , המחזיקה בנתח גדול בענקית הסינית עליבבא, טיפסה לאחר שהאחרונה העלה את מחיר מנייתה לקראת הנפקתה בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]