פלאפון מוותרת על ספק נוסף בדור 4 - תישאר עם אריקסון

פלאפון תמחרה בין ההצעות של אלקטל-לוסנט ונוקיה רשתות, ובשלב הסופי תמחרה בין הצעה של אריקסון לבין הצעה של נוקיה רשתות בלבד, והיום הודיעו החברות על כך שאריקסון תשמש כספק יחיד ברשת פלאפון

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

פלאפון מוותרת על האופציה להכניס ספק נוסף להקמת רשת הדור הרביעי והיא תעבוד עם אריקסון כספק יחיד לתקופה של שלוש שנים. אריקסון זכתה בחוזה להקמת השלב הראשון של רשת הדור הרביעי של פלאפון לפני כמה חודשים ואולם מיד לאחר מכן פלאפון הודיעה שהיא שוקלת להכניס ספק נוסף.

פלאפון תיחרה בין ההצעות של אלקטל-לוסנט ונוקיה רשתות, ובשלב הסופי תיחרה בין הצעה של אריקסון לבין הצעה של נוקיה רשתות בלבד, והיום הודיעו החברות על כך שאריקסון תשמש כספק יחיד ברשת פלאפון. ההסכם מהווה הרחבה של ההסכם שנחתם באפריל השנה לפרישת השלב הראשון של הרשת.

ההחלטה של פלאפון לבחון הכנסת ספק נוסף באה לאחר שהבינה שניתן לקבל מחירים יותר אטרקטיביים מאריקסון, כאשר האחרונה מתומחרת באגרסיביות על ידי ספקים מתחרים. המחירים של אריקסון בשלבי המכרז לדור הרביעי היו כה גבוהים מה שהביא לכך שגמלה בליבם ההחלטה להשוות את מחירי אריקסון למתחרים אף במחיר של ויתור עליה במקרה שלא תסכים ובחירת ספק מתחרה. בסופו של דבר אריקסון התגמשה והורידה את המחירים לרמה שרצתה פלאפון, מה שמנע את הצורך בהכנסת ספק נוסף.

הציוד שתספק אריקסון יתמוך גם בטכנולוגית ה-Advanced LTE המתקדמת, שנמצאת בתחילת דרכה בעולם, ותאפשר לפלאפון להגיע לקצבי שיא תאורטיים של עד 450 מגה ביט בשנייה בהורדת נתונים ובתנאי שיהיו לה מספיק תדרים.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר היום: "פלאפון נמצאת בשלבים מואצים של פרישת רשת הדור הרביעי. החלטנו להמשיך עם אריקסון כספק יחיד גם ברשת הדור הרביעי, כפי שעשינו בדור השלישי. אסטרטגיה זו הוכיחה עצמה כאשר העמדנו את הרשת המהירה והאיכותית בישראל, וזו מטרתנו גם עתה.אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, אמר היום: "אנו מודים לפלאפון על העמקת הקשר ארוך השנים אתנו".