נעילה מעורבת באירופה; ירידה בשיעור האבטלה בבריטניה

יציבות במסחר בוול סטריט ■ שעור האבטלה בבריטניה ירד ל-6.2% ברבעון השני, שפל של כמעט 6 שנים ■ בסין דווח היום כי הבנק המרכזי "הזריק" כ-82 מיליארד דולר ל-5 הבנקים הגדולים במדינה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת ברקע לפרסום נתוני מאקרו והחלטת הריבית והתחזיות הכלכליות של הפד היום. המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות עם נטייה לעליות קלות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, בהובלת מניות האנרגיה, ולקראת הצהרת המדיניות המוניטרית של הפד היום, עם סיום הפגישה בת היומיים של הבנק המרכזי האמריקני. הסוחרים בשוק דרוכים גם לקראת משאל העם שייערך ביום חמישי בסקוטלנד.

בבריטניה פורסם היום כי שיעור האבטלה ירד ל-6.2% ברבעון השני, הרמה הנמוכה ביותר מזה כמעט 6 שנים.

האינפלציה בגוש האירו עלתה לרמה של 0.4% (שנתי) באוגוסט, מעל הצפי בשוק שעמד על 0.3% וללא שינוי לעומת יולי.

מניית Smiths רשמה עלייה חדה בלונדון לאחר שהחברה פרסמה דוחות שעמדו בציפיות האנליסטים.

בורסות אסיה נסחרו היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

"המניות ימשיכו להיסחר בימים הקרובים תחת הכישוף הכפול של פגישת הפד בימים שלישי-רביעי והנפקת עליבאבא שתצא לדרך ביום שישי", מציין שלמה קופר, אנליסט בכיר ב"מגמות". "קשה לתאר את ההתרגשות של המשקיעים לקראת הנפקת עליבאבא שצפויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. המשקיעים והקרנות מנקים מדפים ומוכרים את מניות האינטרנט על-מנת לעשות מקום בתיקי ההשקעות להנפקה המדוברת", הוא מסביר.

כאמור, דריכות רבה נרשמת בשווקים לקראת הצהרת הריבית של הפד. אתמול נפתחה פגישת הריבית שתסתיים היום ולפי התחזיות הפד יודיע על המשך צמצום המדיניות המרחיבה בעוד 10 מיליארד דולר. אולם, המשקיעים ינסו לחפש רמזים לגבי המועד שבו הבנק ישנה כיוון ויעלה את הריביות המרכזיות.

בסין דווח היום כי הבנק המרכזי "הזריק" כ-82 מיליארד דולר ל-5 הבנקים הגדולים במדינה, במטרה לעודד מתן אשראי ולאושש את הפעילות הכלכלית.

מניית מיצובישי מוטור עלתה בטוקיו לאחר שהחברה דיווחה כי תקים מפעל חדש באינדונזיה לפיתוח וייצור דגם חדש.