בלומברג: אפשרות סבירה כי כיל תימחק מהבורסה בת"א

בלומברג: כיל עשויה לנצל את הרישום הכפול שלה בשבוע הבא בוול סטריט על מנת ללחוץ על המדינה להקל בדרישות הרגולטוריות ממנה - ולא היא תמחק את מנייתה מהמסחר בתל-אביב

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

האם הבורסה בתל אביב קרובה למשבר נוסף? שנה בלבד לאחר מחיקת מלאנוקס מהמסחר בבורסה המקומית, סוכנות "בלומברג" העלה אמש (ג') את האפשרות כי כיל עשויה לנצל את הרישום הכפול שלה בשבוע הבא בוול סטריט על מנת ללחוץ על המדינה להקל בדרישות הרגולטוריות ממנה - ולא היא תמחק את מנייתה מהמסחר בתל אביב.

על פי בלומברג, כיל, המניה בעלת שווי השוק השני בגודלו בתל אביב אחרי טבע, תשתמש ברישום הכפול כמנוף לחץ על מדינת ישראל, המבקשת להכפיל את המס שמשלמת כיל על ניצול משאבי הטבע של ים המלח. כיל מצידה כבר איימה לחתוך בעסקיה בישראל.

בבלומברג מציינים עוד את מצבה העגום של הבורסה הישראלית אל מול מחזורי המסחר המידלדלים בה, וכן את העובדה כי כיל היא אחת המניות הסחירות ביותר בבורסה המקומית.

"הרישום של כיל בארה"ב מבשר רעות. זה משקף את הלך הרוח של החברה, וזה עשוי להיות מלווה בהעברת העסקים מישראל", כך מצוטט האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס.

בכיל ציינו בתגובה כי "כיל לא מתכוונת להימחק מהמסחר בתל אביב. בהודעה שפרסמה החברה ערב ההנפקה בארה"ב הסבירה החברה כי רישום מניות החברה למסחר בארה"ב נעשה בהתאם לאסטרטגיה שקבע דירקטוריון החברה בחודש אוגוסט 2013, ונועדה להרחיב את בסיס המשקיעים הגלובלי של כיל, לשפר את נזילות המסחר במניות החברה, להרחיב את מקורות המימון באמצעות חשיפה לשוקי הון גלובליים נוספים, לאפשר גמישות בניהול מבנה ההון של כיל ולחזק את מעמדה הפיננסי והתפעולי של כיל ולמצב אותה כחברה גלובלית".