מנכ"ל RAK מציג: חיסכון אדיר בזמן קצר ובאתר אחד

אגף שוק ההון במשרד האוצר מתכנן מחשבון דמי ניהול שיוריד את העמלות של החוסכים ■ RAK מאפשר לחוסכים לחפש ולמצוא את התנאים שיטיבו עימם, והכל בתהליך פשוט

דו"ח קרן פנסיה, קופת גמל, קרן השתלמות, פיננסים / צילום: שאטרסטוק
דו"ח קרן פנסיה, קופת גמל, קרן השתלמות, פיננסים / צילום: שאטרסטוק

*** הכתבה בשיתוף RAK

לחיסכון לפנסיה יש חשיבות אדירה עבור כולם. מדובר באחת משתי העסקאות הגדולות שרוב הציבור עושה בחייו, לצד רכישת דירה. לכן, ישנה חשיבות רבה ביותר לדאוג שהעסקה הזו תיעשה תוך שמירה מרבית ככל הניתן על האינטרסים שלכם, החוסכים.

במסגרת מאמציו לשפר את מצבו של הצרכן הוציא השבוע אגף שוק ההון במשרד האוצר תזכיר חוק שנועד לקדם את ההשקה של מחשבון "ממלכתי" של דמי הניהול בפנסיה, שיחייב את הגופים המוסדיים לפרסם את דמי הניהול שהם מוכנים להציע לכל חתך אוכלוסייה. זאת מתוך שאיפה לשפר את התחרות שקיימת בשוק החיסכון הפנסיוני, ולהוריד את דמי הניהול שמשלמים כיום החוסכים "הרגילים", שאינם מאוגדים.

המחשבון של משרד האוצר יאפשר לחוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה לרשום את גילם, את השכר המבוטח שלהם (כלומר השכר שעל פי קובעים את ההפרשות הפנסיוניות) ואת הצבירה (כלומר הסכום שחסכו עד היום), וכך לדעת מהם דמי הניהול המקסימליים שהם צריכים לשלם.

באגף שוק ההון מקווים כי המחשבון ששקוף וחשוף לכל אדם, יגרום לגופים המוסדיים להציע דמי ניהול נמוכים מהתקרה החוקית על מנת למשוך אליכם לקוחות. מדובר ביוזמה ברוכה של משרד האוצר, שעשויה לשפר את התחרות בשוק ולהיטיב עם ציבור החוסכים.

אבל, נשאלת השאלה למה לחכות עד שהכלי של האוצר יגיע לשוק, כשכבר כיום ישנו כלי שנגיש לציבור הרחב ומסייע לחוסכים בדיוק בהיבט הכה חשוב של דמי הניהול שהם משלמים בחיסכון הפנסיוני. לא רק זאת, גם בעתיד, אם וכאשר יפעל המחשבון של האוצר, הצרכן שיהיה מעוניין למקסם ככל הניתן את זכויותיו ותנאיו, יצטרך עוד כלי השוואה שיסייעו לו במטרה החשובה של השגת התנאים האופטימליים ביותר.

בדיוק לשם כך קם אתר RAK, פלטפורמה אינטרנטית ראשונה מסוגה בישראל, שמאפשרת לצרכן להשוות את דמי הניהול של קופות גמל, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות של הגופים המובילים במשק, ולעשות תמונת מצב רלבנטית לתנאים הטובים ביותר שאותו חוסך להשיג בכלל רגע משורה ארוכה של גופים מנהלים מובילים.

למעשה, כבר היום, ובוודאי בעתיד, RAK מאפשר לחוסכים לחפש ולמצוא את התנאים שטיבו עימם, והכל בתהליך פשוט וקצר, שיכול להוביל לחסכון של עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים לאורך חיי הפוליסה.

*** אורי שמואלי הוא מנכ"ל אתר RAK

"גלובס" הוא בעל מניות ב-RAK

להשוואת דמי הניהול של קופות הגמל, קרנות הפנסיה וההשתלמות - לחצו כאן