הודעת הפד הקפיצה את וול סטריט; הדאו ג'ונס בשיא חדש

הפד לא הפתיע את השווקים והודיע כי הריביות ישארו נמוכות "לזמן ממושך" ■ מדד המחירים לצרכן ירד לראשונה מזה 16 חודשים ב-0.2% באוגוסט לשיעור שנתי של 1.7% ■ מחר משאל עם בסקוטלנד

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים לאחר הודעת הריבית והתחזיות הכלכליות של הפד, במסגרתם הוא הודיע על צמצום נוסף של רכישות האג"ח. מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא חדש ועליות נרשמו גם באג"ח האוצר ובמטבע האמריקאי. באירופה נחתם המסחר במגמה חיובית.

הפד לא הפתיע את השווקים בהודעת הריבית והתחזיות הכלכליות שפרסם הערב וציין כי הריביות ישארו נמוכות לזמן ממושך. בכך הוא למעשה מאותת כי הוא עדיין לא מוכן לנקוט במדיניות מרסנת ולהעלות את הריביות לפני המחצית השנייה של 2015. הפד הודיע בנוסף כי הוא מצמצם את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר בחודש לרמה של 15 מיליארד דולר וכי בחודש הבא הוא עשוי לסיים את תוכנית התמריצים.

בנוגע לתחזיות הכלכליות הפד העלה את תחזית הריבית וכעת צופה כי היא תעמוד על 1.375% בסוף 2015. זאת בהשוואה לתחזית הקודמת בחודש יוני שעמדה על 1.125%. חברי הפד מעריכים בנוסף כי הריבית תעלה לרמה של 3.75% בסוף 2017 בעוד האינפלציה צפויה לעלות מעבר ל-2% באותה שנה.

במסיבת עיתונאים לאחר ההודעה יו"ר הפד ג'נט יילן אמרה כי כל החלטה עתידית לגבי העלאת הריביות תהיה תלויה בנתונים הכלכליים ולא בתאריך מסוים.

מחר כאמור ייערך משאל העם בסקוטלנד על השאלה האם להיפרד מבריטניה ולהפוך למדינה עצמאית. באנגליה מנסים להשאיר עד הרגע האחרון את סקוטלנד בממלכה המאוחדת, וגם בוושינגטון העלו חששות מפני אפשרות של פירוק בריטניה.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שירד לראשונה מזה 16 חודשים בשיעור של 0.2% (מתואם עונתיות) בעיקר בשל הירידה במחירי האנרגיה. לפי תחזיות האנליסטים האינפלציה הייתה צפויה לעלות עד 0.1%, כאשר לפי הנתונים, מחירי האנרגיה נפלו ב-2.6% בעיקר בשל ירידה במחירי הדלק והגז הטבעי. מחירי המזון, לעומת זאת, עלו ב-0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה נותר ללא שינוי. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-1.7%.

הבנק המרכזי בסין עתיד להזריק 500 מיליארד יואן (81 מיליארד דולר) לתוך חמשת הבנקים הגדולים במדינה, זאת במטרה להמריץ הלוואות אל מול האטה בכלכלת הענק.

מניות במוקד

מניית פדקס ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על רווח נקי של 606 מיליון דולר או 2.1 דולרים למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה המסתיים ב-31 באוגוסט. מעל הצפי בשוק ושיפור לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפו ב-6% ל-11.7 מיליארד דולר.

מניית ריווק הישראלית הוסיפה לרכז עניין וירדה היום בחדות לאחר שהשלימה זינוק של יותר מ-200% מאז הונפקה ביום שישי.

מניית US Steel עמדה במוקד לאחר שהחברה דיווחה אמש על שינויים אסטרטגיים מהותיים.

מיקרוסופט הודיעה היום כי היא מעלה את הידיבידנד הרבעוני ב-11% ל-31 סנט למניה, במקום 28 סנט למניה.

מזור רובוטיקה דיווחה אתמול רשמית כי קיבלה אישור ראשוני מה-FDA לפרויקט המחקר והפיתוח של מערכת הרנסנס X, הדור הבא של מערכת הדגל של החברה. עם זאת, החברה הדגישה כי אין כל ודאות כי הפרויקט יבשיל למוצר סופי מאושר לשיווק.

Adobe דיווחה אמש על רווח של 28 סנט למניה על הכנסות של מיליארד דולר, זאת אל מול תחזית לרווח של 26 סנט למניה על הכנסות של 1.01 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]