אחרי שגורשו ממצרים: ארדואן מציע בית לאחים המוסלמים

לפי דיווחים בתקשורת בטורקיה, תנועת האחים המוסלמים הוצאה מחוץ לחוק בהרבה מאוד מדינות במזרח התיכון, ומנהיגי התנועה מחפשים כעת בית חדש

רג`פ טייפ ארדואן, יום הדין / צלם: רויטרס
רג`פ טייפ ארדואן, יום הדין / צלם: רויטרס

נשיא טורקיה רג'ב טאיפ ארדואן מציע למנהיגי תנועת האחים המוסלמים מקלט בטורקיה. זאת לאחר שגורשו ממצרים וגם קטאר סירבה לקבל אותם.

"יש לבחון את הבקשה שלהם להגיע לטורקיה, אם הם יגישו כזאת, ולא צריך להערים עליהם מכשולים ולאפשר להם להגיע אלינו", אמר ארדואן.

לפי דיווחים בכלי תקשורת בטורקיה תנועת האחים המוסלמים הוצאה אל מחוץ לחוק בהרבה מאוד מדינות במזרח התיכון ומנהיגי התנועה מחפשים כעת בית חדש. לפי הדיווחים, טורקיה צפויה לארח אותם בסופו של דבר.

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס במהלך מבצע צוק איתן תקף ארדואן את נשיא מצרים הנבחר עבדל פתח א-סיסי וטען כי הוא עלה לשלטון בדרכים לא לגיטימיות ולכן מצרים אינה יכולה לשמש כמתווכת בין ישראל לחמאס. "סיסי הוא טירן ואינו שונה מהמנהיגים הקודמים שמנעו סיוע הומניטארי לרצועת עזה", אמר ארדואן.

היחסים בין טורקיה ומצרים התקררו מאוד עם הדחתו של הנשיא הקודם מוחמד מורסי, שעלה לשלטון מטעם מפלגת האחים המוסלמים והיה המועמד המועדף על ראש ממשלת טורקיה. מאז עלה לשלטון הגרנל א-סיסי, ארדואן הפנה לו כתף קרה ודאג לכנות בכל הזדמנות את מהלך עלייתו לשלטון "הפיכה צבאית", למרות שא-סיסי נבחר בבחירות חופשיות במצרים.

המתיחות הגואה בין קהיר לאנקרה הגיעה לשיא בחודש נובמבר אשתקד כאשר מנהיגי הצבא במצרים גרשו את השגריר הטורקי לאחר שארדואן הביע תמיכה מוחלטת במורסי. בתגובה, טורקיה גירשה את השגריר המצרי.