"הנפקת עליבאבא חלומית, המניה תזנק פי 3 בשנתיים"

ג'וזף גרינקורן: עליבאבא מתכננת להיות שחקן מוביל בכל שוק מכירות מוצרים באינטרנט אליו היא תחדור כולל השוק האמריקאי, אירופה ואסיה, כשהמדינה החשובה ביותר על הכוונת שלה היא הודו

ההנפקה של עליבאבא היא הנפקה חלומית, לא רק שהחברה תצליח להשלים גיוס היסטורי של כ-25 מיליארד דולר, השווי שלה צפוי יותר מלהכפיל את עצמו בשנתיים הקרובות אל עבר חצי טריליון דולר - כך אמר ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ ומומחה להשקעות בתחום הטכנולוגיה והמדיה החברתית, בנוגע להנפקת ענקית המסחר האינטרנטי עליבאבא שעומדת לצנוח ישר לסטאטוס של חברת האינטרנט השלישית בגודלה בוול סטריט אחרי גוגל ופייסבוק.

ההנפקה תתבצע הלילה בניו-יורק ומניות החברה צפויות להתחיל להיסחר מחר.

לדברי גרינקורן, לעליבאבא יש פוטנציאל צמיחה עצום בשוק הסיני בו היא שולטת כיום, 95% מהעסקאות בין לקוח ללקוח ברשת האינטרנט בסין מתבצעות דרך עליבאבא, 70% מהחבילות בסין נשלחות דרך שירותי החברה, לחברה יש כיום רק בסין 280 מיליון משתמשים פעילים מתוך 630 מיליון סינים שמחוברים לאינטרנט. רק בסין מספר המשתמשים באינטרנט צפוי לזנק ב-2015 ל-850 מיליון מתוך 1.4 מיליון תושבים. הזינוק הצפוי של כ-35% במספר משתמשי האינטרנט צפוי להוביל לצמיחה מהותית בשוק המרכזי של עליבאבא - השוק הסיני.

גרינקורן מציין כי עליבאבא מתכננת להיות שחקן מוביל בכל שוק מכירות מוצרים באינטרנט אליו היא תחדור כולל השוק האמריקאי, אירופה ואסיה, כשהמדינה החשובה ביותר על הכוונת שלה היא הודו עם אוכלוסיה של 1.2 מיליארד תושבים כשקצב החדירה של רשת האינטרנט לשם הולך וגדל.

פרט חשוב לגבי ההנפקה של עליבאבא בוול סטריט היא קופת המזומנים של החברה. לדברי גרינקורן, יש לעליבאבא כבר עכשיו כ-9 מיליארד דולר במזומן, סכום שצריך להיות מוכפל עם ההנפקה. עליבאבא עם שאיפות ההתרחבות והצמיחה שלה רכשה עד היום 26 חברות בסכום מצטבר של 16 מיליארד דולר לכן הרכישות והמיזוגים של חברות לתוך עליבאבא שצפויה לרכוש אותן הוא עניין של זמן, עליבאבא לא תשב על הגדר ותסתפק בתפקיד משני בתחומים בהם היא מתמחה בשווקים כמו אירופה, ארה"ב ואסיה.

עוד הוסיף גרינקורן כי למתחרות של עליבאבא בארה"ב - אמזון ואיביי יש סיבה אמיתית לדאגה בקרב על לב המשקיעים. בשורת הרווח הגולמי, עליבאבא רושמת עלייה שנתית במכירות של 45% ורווח גולמי יציב של 54%, זאת לעומת 26.7% באיביי ו-5.7% בלבד באמזון. עליבאבא תהווה תחרות עבור החברות האלה אך יוצאת מתוך הנחה נכונה כי השוק העולמי ימשיך להתרחב, כך שהרווחיות תהיה שאלה גם של גודל השוק ולא רק של נתח השוק, מבחינת עליבאבא, בשוק העולמי פוטנציאל הצמיחה שלה הוא כמעט אין סופי.