לפיד: מערכת הביטחון לא תקבל הכול - אסור להעלות מסים

(עדכון) - לפיד בישיבת סיעה: "פנינו אינם למשבר. אני לא חושב שבחירות זה דבר טוב"

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

שר האוצר יאיר לפיד התייחס היום (ה') לאפשרות שיש עתיד תפרוש מהממשלה ואמר כי מפלגתו לא רוצה בחירות בשלב זה.

"פנינו אינם למשבר", אמר לפיד. "אני לא חושב שבחירות זה דבר טוב. הסיטואציה הפוליטית של הימים האחרונים ו-24 השעות האחרונות מחייבת אותנו לאחריות".

באשר לפרישתו של שר הפנים גדעון סער מהחיים הפוליטיים אמר שר האוצר כי הוא "מכבד את בחירתו, אבל צר לי עליה. אני מאחל לו הצלחה בכל אשר ילך ומקווה שהוא יחזור".

לפיד התייחס לדיוני התקציב ואמר: "אנחנו מנהלים עכשיו דיון ארוך על תקציב הביטחון. צריך לזכור שזה צריך להיות חלק ממנו, יחד עם שר הביטחון ולא נגד מערכת הביטחון אלא עם מערכת הביטחון אנחנו נטפל בהם אחד אחד ונטפל בתופעה מפני שלא יכול להיות מצב שאדם לוחם ומגן על מדינת ישראל ואז חוזר הביתה ביום שבת והוא רעב. אנחנו לא נתן לזה לקרות.

"אנחנו נוסיף לתקציב הביטחון דברים שהם צבועים וברורים לטיפול במנהרות, לטיפול בפצמ"רים, 'מעילי רוח', כדי להגן על החיילים שלנו. אבל אנחנו גם צריכים חינוך, בריאות ורווחה ואנחנו צריכים לתת לאזרחי ישראל קצת מנוחה ממשלתם במובן זה שאסור לעלות מסים. אני חוזר ואומר, אני שומע את כל הקולות אנחנו לא נעלה מסים ואלה הקווים האדומים שלנו, של השולחן הזה, של יש עתיד. אנחנו לא מוכנים עוד פעם ללכת לכיסם של אזרחי ישראל".