קנדה ישראל מאשרת חשיפת "גלובס" על מו"מ למכירתה

המו"מ למכירת החברה התנהל מול יעקב גורסד, בעל השליטה בחברה הציבורית "מרתון" ובחברה הפרטית YBOX

חברת ישראל קנדה, הנמצאת בשליטתם של ברק רוזן ואסף טוכמאייר, אישרה הבוקר בדיווח לבורסה את חשיפת "גלובס" מאמש על מו"מ שהתנהל למכירת החברה מול יעקב גורסד, בעל השליטה בחברה הציבורית "מרתון" ובחברה הפרטית YBOX.

"בעקבות ובתגובה לכתבה שהתפרסמה אתמול בעיתון גלובס בדבר ניהול מו"מ בין ה"ה אסף טוכמאיר וברק רוזן, בעלי השליטה בחברה המכהנים כיו"ר דירקטוריון וכדירקטור ומנכ"ל החברה עם מרתון השקעות בע"מ, חברה ציבורית שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה, למכירת אחזקותיהם בחברה", כך נכתב בדיווח החברה לבורסה, "החברה מתכבדת להודיע כי היום, הודיעו בעלי השליטה לחברה כי מו"מ כאמור אכן התנהל אולם לא נחתם הסכם מחייב למכירת השליטה.

עוד הודיעו בעלי השליטה כי הם בוחנים אפשרויות למכירת השליטה בחברה ובמסגרת אפשרות זו ייתכן וינהלו משאים ומתנים נוספים עם צדדים שלישיים ואם וככל שייחתם הסכם מחייב, כשאין כל ודאות לכך הם יודיעו על כך לחברה בהתאם להוראות הדין".

אמש פורסם ב"גלובס" כי בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין הצדדים, כאשר תג המחיר למניות השליטה בישראל קנדה שיקף על פי הערכות פרמיה של אחוזים בודדים על מחיר השוק בו היא נסחרת, 190 מיליון שקל - בדומה להון העצמי של החברה. מקורבים לישראל קנדה טוענים כי המגעים התייחסו לשווי גבוה בהרבה של כ-300 מיליון שקל - כ-60% מעל מחיר השוק.

חברת קנדה ישראל (לשעבר פנגאיה) מחזיקה במספר פרויקטים, בעיקר בת"א, ביניהם: פרויקט אליפלט הכולל 71 יחידות דיור ונמצא בשלב בניית השלד; פרויקט W פריים בפארק צמרת בת"א - מגדל בן 46 קומות שנמצא היום בבנייה; ומידטאון ת"א, בו היא שותפה עם חברת אלקטרה ויורוקום נדל"ן, הכולל שני מגדלים, האחד למשרדים והשני למגורים. במקביל פועלת החברה מאז 2006 בתחומי הנדל"ן המניב והיזמי (השקעה בקרקעות) גם בגרמניה, פולין ורוסיה.

חלק ניכר מפעילות החברה הוא בגיבוש וניהול קבוצות רכישה, כך שמתוך הפרויקטים בהם היא מעורבת, שלושה (מידטאון, אליפלט וגן החשמל בת"א) הם יזמיים, בעוד ששישה פרויקטים הם במסגרת קבוצת רכישה: רוטשילד בת"א, סי וויו באזור התעשייה בהרצליה, החושלים בהרצליה, מגדל W ו- W פריים בפארק צמרת בת"א והגימנסיה בת"א.

כאמור, החברה מחזיקה גם בקרקעות בישראל ובחו"ל, מתוכן קרקעות ביישוב קדימה צורן שבשרון, וכן בעתלית ובהרצליה, וקרקעות גם בפולין וברוסיה.

יעקב גורסד פועל באמצעות חברת ווי-בוקס (Y-BOX) בשורה של פרויקטים למגורים ברחבי הארץ. החברה בנתה את פרויקט "רביעיית פלורנטין" בדרום ת"א הכולל ארבעה בנייני מגורים בני תשע קומות, זכתה במכרז לבניית 280 דירות במקום אצטדיון הקופסה המיתולוגי בנתניה, יחד עם חברת נוה מקבוצת אי.די.בי, מקדמת בניית מגדל מגורים בן 42 קומות בבת ים, לאחר שזכתה במכרז שפרסמה העיריה ב-2012, ומעורבת בהקמתם של פרויקטים נוספים בחדרה וביפו. במקביל, לחברה מספר פרויקטים מסחריים ברמת החי"ל וברחוב אחד העם בת"א.

כאמור, באפריל השנה רכש גורסד את מניות השליטה בחברה הבורסאית מרתון (58%) מידי רפאל סילמן, יצחק רוזן ושרון תוסייה-כהן תמורת כ-65 מיליון שקל. תחת שליטתו צפויה מרתון, בעלת קופת מזומנים של 94 מיליון שקל, לשנות את תחום פעילותה מהשקעות בחברות תעשייה והיי-טק לנדל"ן, ובכוונת גורסד לצקת לתוכה פעילות במסגרת התחדשות עירונית ותמ"א 38.