נתניהו: "לא נסבול 'טפטופי' ירי. יש תנופת בנייה בארץ"

רה"מ דיבר היום על "מהפכת תחבורה" ו"תנופת בנייה" בשיאו של ויכוח על התקציב ובשעה שהתחלות הבנייה בירידה

רה"מ בנימין נתניהו אמר היום (ה') כי לא יסבול "טפטוף" רקטות מצד חמאס והפליג בשבחים על כלכלת ישראל בכנס של מרכז השלטון המקומי.

"עברנו יחד ימים מאתגרים ועברנו אותם בצורה טובה מאוד, עם הישגים צבאיים ומדיניים חזקים. החמאס הוכה", אמר נתניהו. "הכינו בו מכה שהוא לא צפה מאז הקמתו. פגענו במגדלי הטרור, במפקדי הטרור, השמדנו את מנהרות הטרור שנחפרו משטחם אל תוך שטחנו כדי לבצע פיגועים המוניים באזרחי ישראל, והחמאס יודע שאנחנו לא נסבול את מה שהוא מכנה 'טפטוף'. לא נסבול את זה. לראיה, המהירות שבה הוא התנער אתמול, תפס את האנשים שביצעו את זה".

מוקדם יותר השבוע נפלה בשטח ישראל רקטה - לראשונה מאז תום מבצע "צוק איתן" - שנורתה ככל הנראה על-ידי "ארגון סורר" ולא על-ידי חמאס. צה"ל לא הגיב ונתניהו, שהבטיח אפס סובלנות לירי לעבר ישראל לאחר מבצע "צוק איתן", התייחס לכך רק היום בפעם הראשונה.

רה"מ דיבר גם על איומים אחרים על ישראל: "האיומים עלינו פושטים צורה ולובשים צורה, והנה יש לנו את אל-קאעידה על הגדרות בגולן, וכמובן, בנוסף לארגוני הטרור שהוכו מכה קשה בדרום, יש לנו גם את דאע"ש במזרח, ויש לנו את חיזבאללה בגבול הלבנון, שנתמך על ידי איראן, שלא זנחה את תוכניתה לפתח נשק גרעיני. לא חסרים לנו אתגרים, אבל בעזרת השם אנחנו נגבר על כולם. הוכחנו את היכולת הזאת מאז הקמתה של הציונות.

"אני תמיד מספר שסבי נחת לא רחוק מכאן, ביפו, ב-1920. זה מצד אחד - סבא רבא שלי בא לראשון לציון ב-1896. ההתקפות התחילו ב-1921, כמה חודשים אחרי שהוא נחת ביפו, על משרד העלייה היהודית, ונמשכו. בכל פעם הדפנו ועברנו. מה עשינו? הגנו על עצמנו ובנינו את ארצנו. הגנו על עצמנו ובנינו את ארצנו. זה מה שאנחנו עושים במשך כמאה שנים בסיפור הצלחה שאין כדוגמתו, וכל פעם מצליחים לטפל עכשיו באיומים שנדמה שאפילו מעצמות מתקשות לטפל בהם - אבל אנחנו מטפלים בהם. יש איזה כוח חיים עצום שיש בעם שלנו, ורק צריך לרתום אותו - מגנים על עצמנו. זה דורש החלטות".

בימים שבהם מתנהל קרב קשה על תקציב המדינה לשנת 2015, בעוד נתניהו מתייצב לצד מערכת הביטחון הדורשת לקבל תוספות של עשרות מיליארדי שקלים בשנים הקרובות ומצד שני שר האוצר לפיד מתעקש למתן את התוספות על מנת שלא להעלות מסים ולקצץ בתקציבים האזרחיים, רה"מ דיבר היום על "מהפכת תחבורה" ועל "תנופת בנייה בכל רחבי הארץ" (למרות שנתוני הלמ"ס מצביעים בחודשים האחרונים על ירידה חדה בהתחלות הבנייה).

"אנחנו מחויבים להמשיך לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, וכאן אנחנו עושים דברים מדהימים, מהפכת תחבורה שאתם עדים לה", אמר נתניהו, וחזר בכך על דברים דומים שלו מהשנים האחרונות. "אתם נוסעים בארץ... אתם מכירים את זה. גשרים, מחלפים, רכבות, כבישים - לחבר את הנגב והגליל למרכז. אני אומר לבטל את מושג הפריפריה, גם הגאוגרפית וגם החברתית, על ידי זה שנותנים לכולם את ההזדמנות, וגם ליצור עוגנים במקומות האלה. להוריד את צה"ל לדרום ובית ספר לרפואה בצפת, ועוד הרבה עוגנים.

"הארץ היא ענקית, העם ענק. המדינה, גאוגרפית, קטנה. אין שום סיבה שבמדינה בגודל של ניו ג'רזי יהיו לנו מרחקים, בזמן לפחות, בנסיעה, שיוצרים את אותם עיוותים. אין שום בעיה לחבר את המדינה, וזו המחויבות העמוקה שלי מאז נערותי, מאז שהייתי נוסע בקומנדקר עם המזרון, כי זה היה שעות, שעות להגיע ממרכז הארץ לגולן או ממרכז הארץ לנגב. למה? כמעט ואין מקום שאי אפשר להגיע אליו תוך שעה נסיעה, והדבר הזה משנה את כל פני המדינה. הוא הופך עיירות פיתוח לערים מפותחות.

"אני מחויב לזה עמוקות, ואנחנו עושים את זה. מחברים את הארץ וגם בונים אותה. אנחנו נצטרך להשקיע יחד מאמצים רבים כדי להבטיח ששני המאמצים הללו - ההגנה על המדינה ובניית המדינה - מתבצעים במקביל, כפי שעשינו בהצלחה יתרה בעשרות השנים האחרונות, מאז הקמתה של הציונות במאה השנים האחרונות".