בורסות אירופה ננעלו בעליות בעקבות התוצאות בסקוטלנד

ניצחון לתומכי מחנה ה"לא" בסקוטלנד ■ הבנק המרכזי של סין חתך את שיעור ה-repo ל-3.5% בניסיון להקל על עלויות ההלוואות לטווח קצר עבור הבנקים

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ו') בעליות שערים, לאחר פרסום התוצאות מכיוון סקוטלנד, שמצביעות על כך שהממלכה תישאר מאוחדת.

הממלכה נותרה מאוחדת: אחרי קרב מותח וצמוד במיוחד שהתנהל בתקופה האחרונה והגיע לשיאו היום, עם עריכת משאל העם בסקוטלנד, הכריעו 4 מיליון סקוטים כי הם אינם רוצים להתפצל מבריטניה הגדולה ולצאת לעצמאות.

על פי התוצאות שפורסמו, הפער בין המחנות עמד על כ-10% לטובת מחנה המתנגדים לעצמאות. על אף ההחלטה שלא להיפרד מבריטניה, 53% מהמצביעים בעיר גלזגו, המונה כחצי מיליון תושבים, הביעו תמיכה בעצמאותה של סקוטלנד במשאל העם שנערך בחבל הארץ, בעוד 47% הצביעו נגד.

מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד ריכזה עניין על רקע תוצאות משאל העם.

החברה הסינית עליבאבא החלה להיסחר היום בוול סטריט לאחר שהנפיקה הלילה על פי שווי של 168 מיליארד דולר. החברה גייסה 21.8 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם לחברת היי-טק.

גם המסחר באסיה מתנהל בעליות שערים, בין היתר על רקע צעדי הבנק המרכזי הסיני.

אמש חתך הבנק המרכזי של סין את שיעור ה-repo ל-3.5% בניסיון להקל על עלויות ההלוואות לטווח קצר עבור הבנקים. עוד נמסר כי הבנק הזרים 1.3 מיליארד דולר לשווקים השבוע.