המסחר בניו יורק ננעל במגמה מעורבת; עליבאבא זינקה 38%

עוד ברקע למסחר: נעילה חיובית באירופה לאחר ניצחון למחנה המתנגד לעצמאות בסקוטלנד ■ עליבאבא החלה להיסחר היום במחיר של 92.7 דולר לאחר ההנפקה המוצלחת, תחת הסימול BABA

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת, עם ירידה של 0.2% בנאסד"ק ועלייה קלה במדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500. מניית עליבאבא החלה להיסחר היום לראשונה בניו יורק, בזינוק של כ-40%. עוד ברקע למסחר, פרסום התוצאות מכיוון סקוטלנד, שמצביעות על כך שהממלכה תישאר מאוחדת, והעליות בבורסות אירופה בעקבות כך.

הממלכה נותרה מאוחדת: אחרי קרב מותח וצמוד במיוחד שהתנהל בתקופה האחרונה והגיע לשיאו היום, עם עריכת משאל העם בסקוטלנד, הכריעו 4 מיליון סקוטים כי הם אינם רוצים להתפצל מבריטניה הגדולה ולצאת לעצמאות. על פי התוצאות שפורסמו, הפער בין המחנות עמד על כ-10% לטובת מחנה המתנגדים לעצמאות.

על אף ההחלטה שלא להיפרד מבריטניה, 53% מהמצביעים בעיר גלזגו, המונה כחצי מיליון תושבים, הביעו תמיכה בעצמאותה של סקוטלנד במשאל העם שנערך בחבל הארץ, בעוד 47% הצביעו נגד.

שלשום הודיע הפד כי הוא ממשיך לצמצם את רכישות האג"ח החודשיות ומותיר את הריביות ברמה אפסית. הבנק המרכזי של ארה"ב הזים אתמול את החשש בשווקים והודיע כאמור כי הוא מותיר את הריביות ברמה אפסית למשך זמן ממושך לאחר סיום תוכנית רכישות האג"ח. בכך הפד מאותת לשווקים כי אין בכוונתו לשנות מדיניות מוקדם מהצפוי - לפני המחצית השנייה של 2015. יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה כי אומנם חל שיפור בשוק העבודה אך עדיין אנשים רבים מתקשים למצוא תעסוקה משום שאין מספיק משרות. לדבריה, העלאת הריביות תלויה בנתונים הכלכליים ולא בלוח זמנים מסוים.

הפד העלה את תחזית הריבית וכעת צופה כי היא תעמוד על 1.375% בסוף 2015. זאת בהשוואה לתחזית הקודמת בחודש יוני שעמדה על 1.125%. חברי הפד מעריכים בנוסף כי הריבית תעלה לרמה של 3.75% בסוף 2017 בעוד האינפלציה צפויה לעלות מעבר ל-2% באותה שנה.

החברה הסינית עליבאבא (סימול: BABA) החלה היום להיסחר בוול סטריט לאחר שהנפיקה הלילה על פי שווי של 168 מיליארד דולר. החברה גייסה 21.8 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם לחברת היי-טק.

אפל ריכזה עניין על רקע תורי הענק לרכישת מכשירי האייפון 6 החדשים.

גם אורקל הייתה במוקד, לאחר שדיווחה אמש על תוצאותיה הפיננסיות, כמו גם על פרישתו של לארי אליסון מתפקיד המנכ"ל.