לפיד על העימות מול נתניהו בתקציב: "קרובים להסכמות"

שר האוצר בתגובה ראשונה להסכמות שהושגו בינו לבין נתניהו על תקציב 2015: "נביא את התקציב למדינת ישראל בהקדם האפשרי" ■ סירב לומר מתי יעלה חוק מע"מ 0% בפני ועדת הכנסת להמשך אישורו

יאיר לפיד / צילום: איל יצהר
יאיר לפיד / צילום: איל יצהר

שר האוצר יאיר לפיד הגיב היום (שבת) לראשונה להסכמות שהושגו בינו לבין רה"מ נתניהו על תקציב המדינה לשנת 2015, בו רושם לפיד הישגים גדולים. חוק מע"מ 0% של לפיד יעבור בכנסת, תקציב הביטחון יעלה ב-6 מיליארד שקל ולא ב-11 מיליארד שקל, לא יעלו מסים ולא יהיה קיצוץ בשירותים החברתיים.

"מחר אפגש עם ראש הממשלה להמשך תהליך העבודה על תקציב 2015. אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות, המטרה שלנו היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לעבור הלאה ולהתקדם ולשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל", אמר לפיד.

בהתייחסו להסכמות לגבי הפשרה המסתמנת בינו לנתניהו אמר לפיד כי "יש תהליך עבודה מסודר שהמטרה שלו משותפת להביא את תקציב 2015 למדינת ישראל בהקדם האפשרי".

כשנשאל מתי יעלה חוק מע"מ 0% בוועדת הכנסת השיב לפיד: "את זה שאל את ועדת הכנסת".

לפיד התייחס בדבריו גם לאשרור דירוג האשראי של ישראל על-ידי סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P ואמר כי מדובר ב"הבעת אמון בכלכלה הישראלית, בצעדים שאנחנו נוקטים עכשיו ובצעדים שנקטנו בתקציב הקודם. הם היו קשים, הם היו לא פשוטים, אבל הם הובילו לכך שאנחנו יכולים באותה שנה גם לעמוד במבצע צבאי שהוא הארוך ביותר מזה למעלה מ-30 שנה, וגם באותה עת להגיש תקציב שהוא חברתי ושבו לא צריך להעלות מסים, תקציב שכולל את מע"מ אפס וצעדים אחרים, בחינוך, בבריאות, ברווחה ובדיור".