בורסות אירופה סגרו בירידות; מניות הכרייה צנחו

ירידות בוול סטריט ■ שרי האוצר של מדינות ה-G-20 הזהירו כי הריביות הנמוכות ומדיניות התמריצים עלולות להעלות את הסיכונים בשווקים ■ סימנס תרכוש את Dresser-Rand Group תמורת 7.6 מיליארד ד'

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים על רקע הצהרות פסימיות של שר האוצר הסיני ועדותו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. גם בוול סטריט המגמה שלילית.

מדד הסטוקס 600 ירד בכ-0.7% לאחר שהוסיף לערכו 1.2% בשבוע החולף בעקבות תוצאות משאל העם בסקוטלנד שהצביעו על כך כי הממלכה הבריטית תישאר מאוחדת.

נשיא ה-ECB מאריו דרגי הסביר והגן על מדיניותו בעדות שלו בפני הוועדה למדיניות מוניטארית וכלכלית של גוש האירו. "הנתונים האחרונים חלשים וההתאוששות הכלכלית מאבדת מומנטום". דראגי גם הגן על תוכנית ההלוואות הזולות שלו (TLTRO) ואמר שהיא בתחום המנדט של ה-ECB.

דראגי חזר על הערכתו שהאינפלציה בגוש האירו צפויה להישאר נמוכה מאוד עד סוף 2014 ותעלה בהדרגה במהלך 2015 ו-2016.

שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G-20 התכנסו אתמול וטענו כי הריביות הנמוכות עלולות להוביל לעלייה בסיכונים הפיננסים בשווקים, זאת משום שכלכלות רבות סומכות יותר מדי על תמריצים מוניטאריים והתוצאה היא צמיחה לא שוויונית.

מניית Tesco Plc צנחה לאחר שהקמעונאית הבריטית חתכה את תחזית הרווח החצי שנתית שלה. סימנס נסחרה בירידות לאחר שהודיעה כי תרכוש את חברת Dresser-Rand Group תמורת 7.6 מיליארד דולר. גם מניות הכרייה רשמו ירידות חדות על רקע חולשה במחירי המתכות.

כלכלת סין בדרך להאטה?

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') בירידות שערים ברקע לנעילה מעורבת בוול סטריט בסוף השבוע וספקולציות לפיהן הצמיחה בסין תהיה נמוכה יותר.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי במגמה מעורבת ובבורסות אירופה בעליות שערים. זאת לאחר שתוצאות משאל העם בסקוטלנד הצביעו על כך שהממלכה הבריטית תישאר מאוחדת.

בתוך כך, שר האוצר הסיני לו ג'יווי, אמר שהצמיחה בכלכלה הגדולה באסיה מתמודדת עם לחצים שונים אך חזר על הטענה כי למרות זאת המדינה אינה מתכננת שינויים מהותיים במדיניות שלה. כלומר, המדינה מוכנה להשלים עם שיעור צמיחה נמוך יותר.

בזירת המאקרו המקומית לא התפרסמו היום נתונים, כאשר באירופה יתפרסם מדד אמון הצרכנים ובארה"ב יתפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים.

מניות המחצבים בסין נסחרו בירידות חדות, נציין את China Resources Land וכן את Sino-Ocean Land Holdings. מניית Softbank Corp היפנית, שמחזיקה בכ-30% מחברת עליבאבא שהונפקה ביום שישי בוול סטריט, נפלה היום ביותר מ-5%.