המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; עליבאבא צנחה 4.2%

שר האוצר הסיני: המדינה מוכנה להשלים עם שיעור צמיחה נמוך יותר ■ נתון מכירות הבתים הקיימים ירד לראשונה מזה 5 חודשים, להיקף שנתי של 5.05 מיליון בתים ■ אפל מכרה 10 מיליון מכשירי אייפון בסופ"ש

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות. גם המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים, על רקע הצהרות פסימיות של שר האוצר הסיני ולקראת נאומו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי.

שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G-20 התכנסו אתמול וטענו כי הריביות הנמוכות עלולות להוביל לעלייה בסיכונים הפיננסים בשווקים, זאת משום שכלכלות רבות סומכות יותר מדי על תמריצים מוניטאריים והתוצאה היא צמיחה לא שוויונית.

בתוך כך, שר האוצר הסיני לו ג'יווי, אמר שהצמיחה בכלכלה הגדולה באסיה מתמודדת עם לחצים שונים אך חזר על הטענה כי למרות זאת המדינה אינה מתכננת שינויים מהותיים במדיניות שלה. כלומר, המדינה מוכנה להשלים עם שיעור צמיחה נמוך יותר.

נשיא ה-ECB מאריו דרגי הסביר והגן על מדיניותו בעדות שלו בפני הוועדה למדיניות מוניטארית וכלכלית של גוש האירו. "הנתונים האחרונים חלשים וההתאוששות הכלכלית מאבדת מומנטום". דראגי גם הגן על תוכנית ההלוואות הזולות שלו (TLTRO) ואמר שהיא בתחום המנדט של ה-ECB. דראגי חזר על הערכתו שהאינפלציה בגוש האירו צפויה להישאר נמוכה מאוד עד סוף 2014 ותעלה בהדרגה במהלך 2015 ו-2016.

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון מכירות הבתים הקיימים, שירד לראשונה מזה 5 חודשים. הנתון ירד באוגוסט בשיעור של 1.8% להיקף שנתי של 5.05 מיליון בתים. הצפי עמד על מכירה של כ-5.2 מיליון בתים, לעומת 5.15 מיליון ביולי.

עליבאבא עדיין במוקד

מניית עליבאבא (סימול: BABA) ממשיכה לרכז עניין רב לאחר שזינקה בכ-38% ביום המסחר הראשון שלה ביום שישי. הקבוצה מכרה מניות נוספות ובכך ההנפקה שלה בוול סטריט הפכה להיות הגדולה ביותר בהיסטוריה, כך על פי דיווח ב"רויטרס". בדיווח מצוין כי החתמים שהשתתפו בהנפקת הענק ביום שישי, החליטו לממש את האופציה שניתנה להם ומכרו עוד 48 מיליון מניות מעליבאבא במטרה לעמוד בביקושים הגבוהים של המשקיעים. לפי הדיווח ייאהו מכרה כ-18 מיליון מניות ועליבאבא מכרה עוד 26 מיליון מניות.

אפל הודיעה היום כי היא מכרה מעל ל-10 מיליון מכשירי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בסוף השבוע האחרון, הימים הראשונים ליציאת המכשירים לשוק.

בית המשפט בסין פסק כי חברה-בת של יצרנית התרופות גלקסו סמית קליין אשמה במתן שוחד, וקנס את החברה בקרוב ל-300 מיליון פאונד (492 מיליון דולר). מדובר בקנס הגבוה ביותר שהושת אי-פעם על חברה בסין.

נייס הציגה היום רשמית לשוק את NICE Suspect Search, פתרון ניתוח וידיאו חדש המאפשר לחפש ביעילות במקורות וידיאו שונים, על מנת לאתר מטרות בתוך דקות ספורות.

חברת תאי הגזע הישראלית-אמריקנית בריינסטורם צפויה לעבור מחר ממסחר שמעבר לדלפק (OTC) לרשימה הראשית של הנאסד"ק. זאת שבוע בדיוק לאחר שהחברה ביצעה איחוד הון במניותיה.

חברת התרופות הגרמנית Merck KGaA תרכוש את חברת Sigma-Aldrich תמורת 17 מיליארד דולר, או 140 דולר למניה - פרמיה של 37%.