אוקולוס תשיק בקרוב את משקפי המציאות המדומה

החברה שנרכשה על ידי פייסבוק הציגה את האב-טיפוס Crescent Bay של משקפי ה-Rift בכנס המפתחים הראשון שלה: "הופכים מדע בדיוני למציאות"

אוקולוס (Oculus) מתקרבת בצעדי ענק לשחרור משקפי המציאות המדומה ריפט (Rift) למכירה בחנויות הקמעוניות לצרכנים, וזאת במהלך שהואץ באמצעות מסע גיוס עובדים אגרסיבי לאחר שפייסבוק רכשה את אוקולוס תמורת 2 מיליארד דולר במארס.

החברה הציגה את האב-טיפוס Crescent Bay בכנס המפתחים הראשון שלה, קונקט (Connect), שנערך בשבת בלוס אנג'לס. משקפי ריפט "הרבה יותר קרובים" למוצר המוגמר שיימכר בחנויות הקמעוניות, הודות לצג המשופר, מעקב התנועה ויישומי האודיו, לדברי המנכ"ל ברנדן אירייב.

למרות שאוקולוס לא קבעה דדליין, צפויים משקפי ריפט להגיע למדפים ב-2015, לאחר שב-24 החודשים האחרונים נמכרו 130 אלף ערכות פיתוח של ריפט ב-350 דולר לערכה.

בתחילת ספטמבר חשפה סמסונג את משקפי Gear VR שפיתחה יחד עם אוקולוס, ושיאפשרו בקרוב למשתמשים חוויית מציאות מדומה קולנועית.

ביטחונה של אוקולוס ביכולתה לפתור כמה מהאתגרים הטכניים הראשוניים בתחום המציאות המדומה הולך וגובר, וכעת היא מבקשת לגייס מפתחים כדי ליצור "יישום קטלני" שיניע את המכירות.

אוקולוס מקווה לקחת את טכנולוגיית המציאות המדומה מתחום משחקי הווידיאו, שבאמצעותו התוודע הציבור לטכנולוגיה זו, לתחומים שאפתניים הרבה יותר: החל בטלוויזיה ובווידיאו וכלה במתכונות חדשות של רשתות חברתיות וניהול שיחות-רחק.

"משימתנו היא לשנות לבלי הכר את עולם הגיימינג, את עולם הבידור וגם את האינטראקציה הבין-אישית", אמר אירייב ל-800 המפתחים בכנס. רכישת אוקולוס בידי פייסבוק מספקת לאוקולוס משאבים כמעט לא-מוגבלים להשיג יעד זה.

"המון משאבים"

פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס, אמר לפייננשל טיימס כי "הדבר הראשון" שהשתנה בששת החודשים שחלפו מאז עסקת הרכישה "הוא שאנחנו מסוגלים לגייס הרבה מהאנשים המוכשרים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם".

בנוסף ל-100 העובדים החדשים, ביצעה אוקולוס גם כמה רכישות, כולל רכישת קרבון דיזיין (Carbon Design), הצוות שאחראי לפיתוח הבקר הידני של קונסולת הווידיאו Xbox של מיקרוסופט ולמצלמת Kinect עם חיישן התנועה.

"אי אפשר לעשות דברים כאלה בלי המון משאבים מובטחים", אמר לאקי. פייסבוק הבטיחה לאוקולוס "כל מה שאנחנו זקוקים לו - ויש המון צרכים לדבר כזה", הוסיף לאקי. הוא סירב לנקוב בסכומים שמוציאה פייסבוק.

אך אחד מהעובדים החדשים שגייסה אוקולוס, מייקל אבראש, ותיק בתעשיית הגיימינג שהצטרף לאוקולוס במארס, אמר כי ייתכן שיהיה צורך ביותר מ-1 מיליארד דולר כדי שטכנולוגיית המציאות המדומה תמצה את הפוטנציאל שלה.

לאוקולוס יש כעת את המשאבים האנושיים, הכספיים והטכניים שלהם היא זקוקה כדי לשחרר לשוק את ריפט מבוסס המחשב האישי, אך דבר אחד עדיין חסר: תוכן.

"היישום הקטלני בתחום המציאות המדומה עדיין לא נוצר", אמר אבראש, שקרא למפתחים שהתכנסו בוועידה לפתור את הבעיה הזו. "בואו להשתתף בהרפתקה של פעם בחיים של הפיכת המדע הבדיוני למציאות".

זה מצריך השתלבות עמוקה יותר במשימת ההתרשתות החברתית של פייסבוק. כמעט כל יישומי המציאות המדומה שהוצגו בכנס קונקט נועדו למשתמש הבודד. בכירי אוקולוס אמרו שזה עומד להשתנות, ושתוך חמש שנים יוכלו סבים וסבות לצפות במסיבות יום ההולדת של נכדיהם באמצעות משקפי מציאות מדומה, או לפטפט עם אווטארים דיגיטליים ריאליסטיים של ידידיהם.

"אני מאמין שחלוקת מרחבים וירטואליים תהפוך בסופו של דבר להיבט העוצמתי ורחב-השימוש ביותר של המציאות המדומה", אמר אבראש. תארו לעצמכם שכל אדם על פני כדור הארץ יוכל להיות בכל מקום, עם כל אדם, ולעשות הכול - כל מה שהוא רק רוצה".

המספרים של oculus
 המספרים של oculus