נעילה מעורבת בבורסה; מניית כיל ירדה עוד 2.5%

מדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,442.08 נקודות ■ המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה מתנהל בירידות ■ המלצת "קנייה" למניית לאומי מסיטי

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

יום המסחר (ג') האחרון לשבוע זה בבורסה ננעל בירידות קלות, לקראת חופשת ראש השנה ולאחר שאתמול הסתיים המסחר בירידות. המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה מתנהל בירידות. היום פקעו אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר. מדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,442.08 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.68 מיליארד שקל. בסיום המסחר המעו"ף עלה ב-0.28% בעוד תל אביב 100 סיים בירידה קלה.

לאחר הורדת הריבית בחודש שעבר, החליטה אתמול הוועדה המוניטארית בבנק ישראל להותיר את גובה הריבית במשק בחודש אוקטובר על 0.25%. זאת בהתאם לציפיות כמעט כל כלכלני המאקרו. תחזית הצמיחה ל-2014 ירדה ל-2.3% לעומת 2.9% בתחזית הקודמת ואילו התחזית ל-2015 נותרה על 3%. להערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל, שיעור האינפלציה במהלך ארבעת הרבעונים המסתיימים ברבעון השלישי של 2015 יעמוד על 1% - בגבול התחתון של יעד האינפלציה (1% עד 3%). להערכת חטיבת המחקר, ריבית בנק ישראל צפויה לעמוד על 0.25% במהלך שנת 2015.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות אלומות ספרינט מציינים הבוקר כי "בבנק ישראל מציירים תמונת מצב משקית, לפיה האינפלציה היא חלשה ואפילו מפתיעה כלפי מטה. אם לא די בכך, אזי גם האינדיקטורים שפורסמו בחודש שחלף מצביעים על התמתנות בפעילות המשקית, ברבע השני של השנה (בחודשים אפריל-יוני), עוד לפני מבצע "צוק איתן" שהשפעתו השלילית על הצמיחה היא ברורה. הדאגה נובעת מכך שאין לבנק ישראל כלים יעילים להתמודד עם גורמי סיכון אלו שהרי הריבית כבר ירדה לרמה של 0.25% בחודש שעבר ולכן ההודעה שהצטרפה להחלטת הריבית של בנק ישראל היא פסימית ומדאיגה".

באלומות מעריכים כי רמת הריבית תיוותר על כנה תקופה ממושכת וזאת על רקע שני גורמי סיכון ליציבות המשקית: ההתייקרות הנמשכת במחירי הדיור ושל האשראי בענף, וכן שוק האג"ח הקונצרני . להערכת כלכלני אלומות, גם תחזיות הצמיחה שפרסם בנק ישראל הן מעט אופטימיות וכפי הנראה הצמיחה תהיה נמוכה קלות מכך, הן השנה והן בשנה הבאה.

כלל ביוטכנולוגיה תובעת את הייפיריון

כלל ביוטכנולוגיה הגישה תביעה בסך 200 מיליון דולר נגד חברת התרופות הייפיריון, בגין "גרימת נזק, הפרה של ההסכמות בין שתי החברות והתנהגות חפוזה ובלתי מקובלת מסחרית" - כך הודיעה אתמול החברה.

כלכלני סיטי פרסמו היום עדכון לסקירתם על הבנקים. בסיטי מציבים מחיר יעד של 17 שקל למניית לאומי (לעומת מחיר יעד קודם של 14.6 שקל) ו-21.2 שקל למניית הפועלים . היעד החדש למניית דיסקונט עומד על 6.8 שקלים.

מניות טבע וטאואר ירדו לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים. מנגד, פריגו עולה על רקע פער חיובי של כ-1.2%.

אינסוליין הודיעה כי במסגרת הגשת הבקשה לאישור מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לשיווק מוצר ה-InsuPad בארה"ב, נתן ה-FDA את הסכמתו העקרונית להגשת המוצר לאישור במסלול המהיר, המכונה 510K de novo, ומיועד למכשור רפואי ראשוני מסוגו בעולם.

סיטיקון (CTY), חברת הבת הפינית של גזית גלוב השלימה גיוס אג"ח בהיקף של 350 מיליון אירו (מעל 1.6 מיליארד שקל) האג"ח הינן לתקופה של 10 שנים, מועד הפדיון שלהן ב-1 לאוקטובר 2024 והן נושאות ריבית שנתית קבועה של 2.5% המשולמת אחת לשנה ב-1 באוקטובר. תקבולי ההנפקה ישמשו לתשלום מראש של חוב קיים לטובת הארכת המח"מ ולשימושים תאגידיים כלליים.