40/ציפי עוזר ערמון מנכ"לית לומניס

עומדת בראש חברה המפתחת ומייצרת ציוד רפואי, והשנה הובילה אותה להנפקה בנאסד"ק. בסיכום המחצית הראשונה של השנה צמחו הכנסות לומניס ב-9%, והסתכמו בכ-138 מיליון דולר

המהלך החשוב שלי השנה: "השלמנו בהצלחה את החזרה של לומניס לנאסד"ק. אחרי שמונה שנים בגלות, קיבלנו הכרה בשוק ההון בכך שעתידנו מפואר יותר מעברנו. אילו היה זה סרט, הייתי קוראת לו 'החברה שחזרה מן הכפור'.

"מעבר לגיוס חתמים ומשקיעים מהשורה הראשונה, אני רואה את ההישג בכך שהגענו לביצועים פיננסיים ולסטנדרטים התנהלותיים שראויים לחברה ציבורית.

"השנה השקנו יותר מוצרים חדשים מבשש השנים הקודמות גם יחד, ובהם מודול הלייזר ResurFx, המאפשר לא רק לעצור את ההזדקנות, אלא להחזיר אותך אחורה בזמן, ולייזר ההולמיום Pulse120H, המהווה פריצת דרך טכנולוגית וקלינית. הפכנו מחברה איכותית ומנומנמת לחברה אגרסיבית וחדשנית, שחוזרת למקום הראוי לה בהובלת התעשייה הרפואית המבוססת אנרגיית אור ולייזר. זה הרגע שבו כל חלקי הפאזל נופלים למקומם והעסק פועם כמכונה משומנת".

רגע שיא השנה: "לפני ההנפקה הגיעו החתמים למשרדי לומניס, וכל הצוות הציג בפניהם את החברה במשך שלושה ימים. התמלאתי גאווה של הורה שרואה את ילדיו שבגרו. בשוטף, אני שקועה בטרדות היום יום, אך לפתע ראיתי את החברה כפי שרואים אותה מבחוץ".

אפקט ההנפקה: "במילה אחת: מיקוד. אין ספק שלהב החרב מחדד את החשיבה. אני מרגישה בכך יום יום".

רגע אושר השנה: "רגע שקשור בסיפורה של בחורה אמריקאית צעירה ויפה בשם טניה, שבן זוגה לשעבר שפך חומצה על ראשה וכל גופה. לא צריך להתאמץ כדי להבין כיצד צורה חיצונית הנגרמת מאירוע טראומתי כזה גורמת לאנשים רתיעה, וכתוצאה מכך מקשה ומעכבת את השיקום הנפשי והחזרה לחיים. אנחנו טיפלנו בטניה פרו-בונו באמצעות המערכות שלנו במשך תקופה ארוכה, ובסופו של תהליך היא חזרה להיראות כמעט כמו קודם. לאחרונה קיבלנו את החדשות המשמחות שטניה התארסה ועומדת להתחתן, וזה היה מרגעי האושר הגדולים שלי השנה".

מנטור: "סנג'י מהרוטרה, היום מנכ"ל סאנדיסק. הוא לקח אותי, בחורה צעירה מישראל, והפקיד בידיי את המכירות והשיווק של כל החברה. האמונה והדחיפה שלו, הכבוד לתרבות המקומית, המחויבות ללקוח ולא להתפשר על מה שאת מאמינה בו - את כל זה למדתי ממנו".

עצה למנהלת בתחילת דרכה: "אני מאמינה שאלוהים מצוי בפרטים הקטנים. למדתי זאת מהיפנים - שתרבותם מקדשת את התכנון ולא את האלתור. בתהליך הבנייה מחדש של לומניס התמודדנו עם שיפורים בפעילות התפעולית, בד בבד עם בנייה של פורטפוליו מוצרי חדש. הדבר דומה להחלפה של כל ארבעת הגלגלים במכונית תוך כדי האצה בנסיעה וללא עצירה. רק באמצעות בניית מפת דרכים, ופירוק כל התהליך לקטעים נפרדים, אפשר היה למקד את הצוות. זה הוכיח את עצמו".

משפט משיר אהוב: "'אין לי ארץ אחרת, גם אם אדמתי בוערת'. אחרי קיץ סוער של ניהול חברה גלובלית בתנאים של צוק איתן, אני הכי מתחברת למילים של אהוד מנור".

אשת השנה שלי: "ד"ר קרנית פלוג, המועמדת שנדחתה על ידי ראש הממשלה פעם אחר פעם, אבל כבשה עלבונה בלבה, אזרה כוחותיה ומצעידה את הבנק המרכזי במחשבה עצמאית, אל מול כל הלחצים".