מרווח נשימה

הנשים המשפיעות בישראל חושפות את החופשות הטובות ביותר שלהן

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל: "השנה ביקרנו בצפון איטליה, באזור היפהפה שבין הרי האפנינים לים האדריאטי. זהו אזור כפרי עם נופים מדהימים, אוכל טוב, יין משובח והרבה שקט".

רוית ברניב, יו"ר תנובה: "בכל שנה אנחנו יוצאים כל המשפחה לחופשת קיץ בגליל. שישה צימרים, חמישה אחים ואחיות, ערמת ילדים, ארבעה סבים וסבתות, אוכל והרבה צחוקים. אין כמו שלושה דורות יחד כדי להרגיש שמחה".

יעל גרמן, שרת הבריאות: "השנה ביליתי חופשה נפלאה יחד עם בעלי בשווייץ, באזור אגם לוגאנו. טיילנו בהרים ובעיירות הקטנות שסביב האגם, וגילינו אזור מדהים ביופיו הפראי: עמק ורסאצקה (verzasca). את העמק מלווה נהר שבכניסה אליו ניצב סכר ענק שממנו קופצים בנג'י.

"הנסיעה לאורך העמק מרהיבה בעוצמת הנוף הפראי. הבתים בנויים מאבן צפחה שנחצבה מהרי הגרניט המאיימים שסביב. את עינינו תפס גשר קטן מעוצב להפליא, שכאשר חוצים אותו עוברים על חלוקי נחל חלקלקים במיוחד, המובילים לתוך יער עבות, ובו מסלולי טיול רגליים".

אילנה דיין, מגישת עובדה: "השנה נסעתי עם הבן שלי, זוהר, לסופשבוע בלונדון. רק הוא מסוגל לראות פוסטר ברחוב, ולסחוב אותי לסרט מקסים שאורכו כמעט שלוש שעות, להסביר לי ניואנסים שבחיים לא הייתי שמה לב אליהם, להיתקל בשחקן שמגלם את ז'אן ולז'ן ("עלובי החיים"), ולנהל איתו שיחה כאילו מדובר בחבר מהתיכון".

ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל: "הייתי לאחרונה בצפון יוון, באזור הכפרי זגוריה. הנוף, הרי הסלעים, המנזרים הפזורים על פסגותיהם, וההליכות הארוכות - כל אלה מייצרים חופשה מומלצת ביותר".

ליאורה עופר, יו"ר ובעלי מליסרון

"נסעתי עם חברה קרובה לשבוע באיטליה, למלון על שפת לאגו די גרדה - כמו להיות ב'גן של פינצי קונטיני' היפהפה. זה היה שבוע קרוב ואיכותי עם חברה שהיא כשלעצמה אדם נדיר, ושהפך אותנו לחברות נפש יותר מתמיד, ולתמיד".

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק: "עשיתי טרק באוורסט שבנפאל יחד עם משפחתי. המסע היווה אתגר פיזי, ושילב חשיפה לתרבות ייחודית עם נופי בראשית".

דנה מאור, מנכ"לית מקינזי ישראל: "השנה יצאנו לטיפוס על הר קניה, וגם עשינו ספארי. השיא מבחינתי היה שלושת הימים של הטיפוס על ההר, שגבוה כמעט כמו הקילימנג'רו, אך יותר טכני, והנופים משתנים ומגוונים".

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית מעלות: "כחובבת שיט אני מקפידה לבלות מידי שנה בחופים המקסימים של הים התיכון, בעיקר באיי יוון. הרוח במפרשים, מי הטורקיז, הכפרים והעיירות הציוריים, האוויר הצלול, האוכל הפשוט והטרי, לכל אלה אין תחליף בעיניי כשמדובר בניתוק והתרגעות שכולנו כל כך זקוקים להם מעת לעת".

ד"ר ענבל קרייס, סגנית מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית: "השנה יצאתי לחופשה משפחתית ביוון ההררית, שכללה הליכה במסלולים רגליים באזור המנזרים התלויים (אחד מפלאי עולם), וטיפוס במצוק התלול ביותר באירופה. זו הייתה הנאה גדולה לחוות את ההתמזגות עם קצב חיים אטי ורגוע, באווירה כפרית שלווה, באזור עם נופים מדהימים".

לימור גנות, מנכ"לית משותפת באלון רבוע כחול: "טוקיו היא עיר עם ד.נ.א שונה מכל מה שראיתי. מערבית במראה החיצוני, אך שונה מבחינת התוכן, התרבות, ההתנהגות והתקשורת הבינאישית. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. העיר שקטה, נקייה ומסודרת, מרגישה אפילו מתוכנתת, אבל מנסיעה ברכבת התחתית (הדרך הטובה ביותר בעיניי להרגיש את העיר והאנשים) או שיטוט ברובע שיבויה, רואים שמתחת לפני השטח היא רועשת וגועשת".

אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו: "נסענו כל המשפחה ליפן לעשרה ימים - בעלי, הבנים והכלות. זו הייתה נסיעה מרגשת. ארגנו לעצמנו סיור אדריכלות בטוקיו, ביקרנו גם בערים נוספות, גילינו את העם היפני הנעים והאדיב, ונחשפנו לעולם תרבותי אחר ומרגש".

סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל: "יצאתי עם כל המשפחה לשיט תעלות בצרפת. ממליצה בחום, כמהלך גיבוש משפחתי, להתנתק, לחיות על המים, לאכול טוב, לשמוע מוזיקה כל היום, לשתות יין ולטייל בכל מקום ישוב שעוגנים בו. זו הייתה חוויה משפחתית בלתי נשכחת".

ירדן ג'רבי, ג'ודוקא: "מיד אחרי אליפות העולם בברזיל המשכתי לאנגרה דוס ריירס, שנמצא 150 ק"מ מריו. מדובר במקום מדהים שנתן לי הרבה שקט. חופים מדהימים, ים בצבע תכלת וחול לבן, ומסביב הרים מאוד גבוהים - שילוב יפהפה. לקח לי זמן לעכל את הישג הזכייה, והמקום הזה סיפק לי את מה שהייתי צריכה כדי לחזור לארץ, ולהבין מה באמת עשיתי".

ד"ר איזבל עוקשי, ראש מינהלת רובוטיקה צבאית בתע"א: "השנה ביליתי סוף שבוע עם בעלי בפריז, עיר הולדתי. אני ממליצה לבקר באזור הרובע הלטיני וסביב הסורבון וה-Ecole Polytechnique - מקום תוסס, חי וצעיר, שיש בו אינספור מסעדות טובות".

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור: "הפלגתי עם כל המשפחה מברצלונה לחופי הים התיכון. שיט כזה מאפשר לכל אחד את הפינה והכיף שלו - אני נהניתי לקרוא ספר עם 360 מעלות נוף של ים, בעוד שהבן שלי נהנה מהפעילויות והאקשן על הספינה. היו לנו גם הרבה רגעים של ביחד, ארוחות משותפות וטיולים בערים השונות שהספינה עגנה בהן - רומא, פירנצה, מרסיי ופלמה דה מיורקה. זו חופשה לאוהבי ים, שרוצים לשלב 'בטן גב' עם טיולים קצרים".

ד"ר אביטל שריפט, מנהלת מפעל טילים מבת: "טיול שלכת בניו אינגלנד עיקרו מסע נינוח ולא מתוכנן מראש בדרכים צדדיות ועיירות קטנות ומקסימות, מקונטיקט בדרום ועד ורמונט בצפון. הליכות רגליות ביערות בצבעי כתום-אדום-צהוב של שלכת, תצפית על מפלי מים שוצפים, קניות בחנויות עתיקות, ארוחות ערב רומנטיות במסעדות כפריות. אני ממליצה לעצור ב-Grafton Inn בעיירה Grafton שבמדינת ורמונט - הפונדק פתח את שעריו ב-1801, והוא מהעתיקים בארה"ב. אתה חש שחזרת אחורה בזמן ונהנה מכל רגע".

זהבה גלאון, יו"ר מרצ: "אחרי תקופה ארוכה של עבודה ללא הרף, ארזנו את כל המשפחה לחופשה של רביצה וניקוי ראש במלון Titanic Belek באנטליה, תורכיה".

סיגל בר צבי, מפקדת מרחב נתב"ג: "בפעם הראשונה בחיי יצאתי לחופשה עם חברות. טסנו ארבע בנות לפראג, ונהנינו מחוויה שונה ומיוחדת של חופש אמיתי".

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון: "השנה ביליתי כמה ימי חופשה במסגרת נסיעת עבודה לווייטנאם. מפרץ הלונג ביי החלומי, אחד מפלאי תבל, צפון וייטנאם על הנופים, האוכל והאנשים - כל אלה הם חוויה בלתי צפויה. ההמלצה שלי היא לשכור סירה פרטית ולצאת לשיט קסום ומיוחד".

תמר יסעור, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי: "השנה יצאתי לחופשה ספונטנית מהנה עם המשפחה, סופשבוע במדריד, עיר שוקקת חיים מהממת ביופייה".