המסחר באירופה ננעל בירידות לאחר דברי נגיד הבנק האנגלי

הנגיד מרק קרני אמר כי מתקרב המועד להעלאת הריבית ■ נגיד הבנק המרכזי האירופי אמר אתמול והיום כי הוא מוכן לצעדים מוניטריים נוספים כדי לתמוך בכלכלה ■ הניקיי עלה ביותר מ-1% בעקבות התחזקות הדולר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בירידות שערים, בשפל של ארבעה שבועות. זאת לאחר ירידות באנגליה בעקבות דברי נגיד הבנק המרכזי שם, מרק קרני, שאמר כי קרב המועד המתאים להעלאת שיעורי הריבית.

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי אמר אתמול כי בכוונת הבנק להמשיך ולנקוט מדיניות הקלה מוניטארית זמן רב עד שהאינפלציה בגוש האירו תגיע ליעד שהציב הבנק ברמה של 2%. דראגי התייחס גם לנתונים השליליים האחרונים ואמר כי הצמיחה בגוש האירו נותרה קפואה ועל מדינות אירופה לדאוג לייצוב הכלכלות שלהן.

דראגי התראיין היום לאחד העיתונים הכלכליים באירופה וציין כי כלכלת גוש האירו תצמח באופן מתון השנה, והוא מקווה כי הצעדים האגרסיביים שהבנק נקט יסייעו לצמיחה. נגיד ה-ECB אמר בנוסף כי הבנק מוכן לנקוט בצעדים נוספים במקרה הצורך.

בעקבות דבריו של דראגי, האירו צונח היום לשפל של כ-22 חודשים ונסחר מול הדולר סביב 1.27 דולרים לאירו.

זה הזמן לשורט על האירו? "עלול לצנוח לשפל של 12 שנה מול הדולר"

מניית Cairn Energy נסחרה בעליות לאחר שהודיעה כי תמכור 10% מהמניות שלה בחברת North Sea development. מניית אייר פראנס-KLM עלתה אף היא לאחר שהחברה יישבה את המחלוקת שהובילה לשביתת הטייסים בחברה.

מדד הניקיי זינק

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') במגמה מעורבת, ברקע לנעילה חיובית בוול סטריט אתמול וירידות קלות בחוזים העתידיים.

מדד הניקיי היפני עלה ביותר מ-1% בעקבות התחזקות הדולר לשיא של כ-4 שנים מול הין. זאת לאחר שנתוני מכירות הבתים החדשים שפורסמו אתמול בארה"ב טיפסו לשיא של 6 שנים והובילו כאמור לסגירה חיובית בוול סטריט.

מנגד, הבורסה בהונג קונג נסחרה בירידות בעקבות הודעת הרשויות בסין לפיהן חשפו הונאה בתחום במט"ח והסחר בהיקף של 10 מיליארד דולר בה מעורבים מספר בנקים במדינה. בנוסף, הסוחרים עדיין מגיבים לדבריו של שר האוצר הסיני לו ג'יווי שאמר מוקדם יותר השבוע כי אין בכוונת הממשלה לנקוט בצעדים מוניטארים נוספים כדי להתמודד עם לחצים שיכבידו על שיעור הצמיחה.

"הדולר מזנק כמעט באופן ורטיקלי", מציין אימרה ספיצר, אסטרט השקעות בחברת Westpac Banking. " בטווח הקצר המומנטום הוא חזק מאוד משום שהנתונים הכלכליים ממשיכים להפתיע לטובה", הוא מוסיף.

בעקבות החלשות הין היפני מול הדולר מניות הרכב היפניות רשמו היום עליות חדות. נציין את מניית מאזדה ,טויוטה וניסאן. גם יצרנית המצלמות היפנית אולימפוס נסחרה בעליות.