בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; אליאנץ צנחה 6%

אליאנץ צנחה בפרנקפורט ומשכה את מדד הדאקס לירידה קלה לאחר שנודע כי "מלך האג"ח" ביל גרוס עוזב את קבוצת פימקו

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה לאחר פתיחת מסחר שלילית, זאת בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט - יום המסחר הגרוע ביותר מזה כ-8 שבועות.

כ-1.42 טריליון דולר נמחקו החודש משוקי העולם עד כה בחודש ספטמבר, ברקע החששות כי הכלכלה הסינית מאטה וכי הריבית בארה"ב תעלה מוקדם מהצפוי.

אליאנץ צנחה 6% בפרנקפורט ומשכה את מדד הדאקס לירידה קלה. זאת לאחר שנודע כי "מלך האג"ח" ביל גרוס עוזב את קבוצת פימקו. גרוס, שניהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם טוטאל ריטרן פאנד (Total Return Fund) עבור פימקו, עובר ל-Janus Capital. פימקו נמצאת בשליטת אליאנץ.

מניית Air France-KLM ריכזה אף היא עניין שלילי לאחר שהדירקטוריון קרא לטייסי החברה השובתים לשוב לעבודה, באומרו כי דרישותיהם אינן מתאימום למודל החברה של לואו-קוסט. שביתת הטייסים בחברה התעופה נכנסת היום ליומה ה-12.

נעילה שלילית באסיה

באסיה ננעל יום המסחר במגמה שלילית בעקבות וול סטריט. הניקיי היפני, נציין, ננעל רק אתמול בשיא שלא נראה מאז נובמבר 2007.

"המשקיעים מגרדים את הראש ומחפשים סיבה לירידות האחרונות, כשרבים לא מוצאים ומתחילים לתהות האם לא מדובר בהתחלה של תיקון משמעותי למטה. זה מזכיר לנו כמה התנודתיות לא הייתה קיימת בראלי האחרון", ציינו היום ב-Interactive Brokers.

"כרגע, הכלכלה עם הסנטימנט העסקי החזק ביותר היא ארה"ב. הדולר חזר להיות היעד לכספים שיוצאים משוקי המניות", ציינו ב-Sumitomo Mitsui Bank.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]