אפל מתגוננת: "רק 9 לקוחות התלוננו שאייפון 6 מתעקם"

מגיבה לטענות על התעקמות של המכשירים לאחר שמכניסים אותם לכיס האחורי: "אם משתמשים במכשיר האייפון בצורה סבירה, עיקום של המכשיר נדיר ביותר"

אייפון 6 / צילום: רויטרס
אייפון 6 / צילום: רויטרס

חברת אפל שברה את שתיקתה בעקבות תלונות בדבר התעקמות של מכשירי אייפון 6. כעת מנסה החברה להחזיר את המומנטום להשקת מכשירי האייפון האחרונים מתוצרתה.

"אם משתמשים במכשיר האייפון בצורה סבירה, עיקום של המכשיר נדיר ביותר. במהלך ששת ימי המכירות של המכשירים, פנו אלינו רק 9 לקוחות עם תלונות על מקרי התעקמות של האייפון 6 פלוס", מסרה דוברת מטעם אפל.

הולכות ומצטברות תלונות על התעקמות של מכשירי האייפון החדשים. רשתות חברתיות ופורומים באינטרנט מלאים הערות על התעקמות של המכשירים לאחר שמכניסים אותם לכיס האחורי או בעקבות לבישה של ג'ינס "סקיני".

אפל מסרה כי מכשירי האייפון שלה כוללים פלדת אל-חלד ורכיבי טיטניום לצורך חיזוק מקומות המועדים לשחיקה. הדרך היחידה שהאייפון עשוי היה להתעקם היא אם מישהו שם את המכשיר בכיס האחורי וישב על הטלפון הרבה מאוד זמן, כך אמר לאבאן רומס, מנכ"ל חברת Goldgenie, המבצעת התאמה אישית של מכשירי אייפון ומצפה אותם בזהב.

אפל נאלצה למשוך את העדכונים הבעייתיים של מערכת ההפעלה העדכנית שלה, לאחר שמספר משתמשים של הטלפונים החדשים התלוננו על שיבושים בשירות.

אפל פרסמה עדכון תוכנה חדש ביום חמישי, שמטרתו לתקן את הבעיות, אשר לטענתה השפיעו על פחות מ-40 אלף מכשירים.

"זה מעיד על בעיות של ביצועים באפל", אמר האנליסט אלכס גאונה מחברת JMP Securities. "אני מאמין שזה יעבור, אבל אנחנו מתבוננים בחשש בתקלות, שהולכות ונערמות".

משתמשים בשני הדגמים התלוננו בנוסף על חוסר היכולת להשתמש בקורא טביעות האצבעות לאחר עדכון מערכת ההפעלה לגרסה iOS 8.0.1. משתמשים אחדים התלוננו על "גלישה איטית ב-WI-FI ועל קיצור של חיי הסוללה" לאחר המעבר למערכת ההפעלה החדשה, כך דיווח המגזין "TIME".

ביוםחמישי פרסמה אפל מדריך למשתמשים כדי להתקין מחדש את ה-iOS 8, שהושקה בשבוע שעבר, באמצעות הגרסה האחרונה של iTunes. אפליקציית הבריאות אינה פועלת כרגע, והיא תתוקן בעדכון התוכנה הבא, כך מסרה החברה.

אולם לקוחות עשויים לקוות להחלפת המכשירים המעוקמים שלהם אם המכשירים שלהם יעברו בדיקה, כך מסר אתר החדשות Next Web, שציטט עובד בכיר של חברת אפל.

"זה לא סוף פסוק מבחינת אפל, אבל אנחנו גם לא צריכים לפתור אותם מהעניין", אמר גאונה. ב-2013 דווח על עיקום של מכשירי אייפון מדגמי 5 ו-5S, כך פורסם באתר Cult of Mac.

יצרניות מכשירים מתחרות מנצלות את הבעיות של אפל. פרסומת של חברת סמסונג הציגה טלפון מעוקם אל מול המוצר שלה, ואילו מנכ"ל חברת בלקברי, ג'ון צ'ן, אמר: "אני מציב בפניכם אתגר - לנסות לעקם את מכשיר ה-Passport שלנו".

ואילו חשבון הטוויטר של מותג השוקולד קיט קאט מתוצרת נסטלה צייץ: "אנחנו לא מתעקמים, אנחנו נשברים".