Crossrider גייסה 75 מ' ד' ב-AIM לפי שווי של 250 מ' ד'

כפי שפורסם ב"גלובס", מדובר בחברה השלישית של טדי שגיא שמונפקת בבורסת המשנה הבריטית ■ Crossrider נרכשה על ידו תמורת 37 מיליון דולר בלבד בתחילת 2013

במקרה שאתם עוקבים אחרי ביצועי המניות של החברות שבבעלות טדי שגיא, הגיע הזמן שתוסיפו לרשימה אחת נוספת - Crossrider שמה. לאחר שהנפיק בבורסת המשנה הבריטית (AIM) את פלייטק (Playtech), ענקית פלטפורמות לאתרי הימורים מקוונים, ואת חברת הסליקה SafeCharge, בסוף השבוע הגיע התור של Crossrider, המתמחה באופטימיזציה של תנועת גולשי אינטרנט. זאת, בעיקר ככלי ניתוח לשוק הפרסום הדיגיטלי שגדל בקצבי ענק.

החברה, שהוקמה רק לפני שלוש שנים וחצי, השלימה ביום שישי האחרון את הנפקתה הראשונית ב-AIM וגייסה - כפי שתכננה - 75 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 103 פני, ושווי חברה "אחרי הכסף" של 250 מיליון דולר. המניה תחל להיסחר ביום שלישי הקרוב תחת הסימול CROS. כחתם ההנפקה שימש בנק ההשקעות הבריטי Shore Capital.

ההנפקה לא כללה הצעת מכר, ואחריה נותר שגיא עם החזקה של 56% בעוד לעובדי החברה נותרה החזקה של 14%. מה שאומר שהגיוס כלל 30% מהון החברה.

Crossrider, נזכיר, נרכשה על ידי שגיא תמורת 37 מיליון דולר בתחילת 2013, רק 20 חודשים לאחר שהוקמה על ידי קובי מנחמי (המנכ"ל) ושמואלי אחדות (סמנכ"ל הטכנולוגיות). יותר מאוחר רכשה החברה שתי חברות ישראליות תמורת 15-20 מיליון דולר (Ajillion ו-Definiti Media).

"שמח על האמון"

"אני שמח על הבעת האמון של המשקיעים בחברה, בצוות העובדים ובחזון שהצבנו לעצמנו - להיות שחקן עולמי מוביל בשוק הפרסום הדיגיטלי", אמר מנחמי בעקבות השלמת ההנפקה. "Crossrider נמצאת במגמת צמיחה מאז הקמתה והגיוס יאפשר לנו לבצע השקעות נוספות במו"פ וברכישות לפי הצורך. מהלך הרכישה של החברה על ידי טדי שגיא הוכיח את עצמו כמוצלח ביותר, והפיכתה לחברה ציבורית הוא רק שלב בדרכנו לממש את החזון ולהשיא ערך לבעלי המניות".

Crossrider, שמעסיקה 140 עובדים בקירוב, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 29.3 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 7.7 מיליון דולר (שולי EBITDA של 26.4%). ברבעון השני לבדו עמדו ההכנסות על 16.7 מיליון דולר לעומת 12.6 מיליון דולר ברבעון הראשון (צמיחה רבעונית של 33%) ולעומת 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני לבדו עמד על 4 מיליון דולר לעומת 3.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ו-EBITDA שלילי של 0.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.