הטיפ היומי: המניה שלא כדאי לכם להכניס לתיק ההשקעות

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס: הסיכונים של Tod's spa יימשכו לתוך 2015 ■ המלצת "תשואת חסר" במחיר יעד של 73 אירו - נמוך בכ-9% ממחיר המניה בשוק

חברת Tod`s Spa  / צילום: בלומברג
חברת Tod`s Spa / צילום: בלומברג

חברת Tod's Spa נסחרת בבורסה של איטליה (סימול: TOD:IM) ושווי השוק שלה הוא כ-2.5 מיליארד אירו. החברה משווקת מוצרי יוקרה, ביניהם נעליים, תיקים ואביזרי אופנה, והמכירות מתבצעות הן בחנויות המותג שלה, הן בחנויות אחרות המקבלות זיכיונות למכירת המותגים והן בחנויות כל בו. ל-Tod's יש שלושה מותגים - Tod's, Hogan ו-Fay, ובעלת המניות העיקרית בחברה היא משפחת דלה ואלה, שמחזיקה ב-60% מהון המניות של Tod's.

השתתפנו בכנס משקיעים, שהחברה ערכה בשבוע שעבר. למרות ירידה של כ-35% במחיר המניה של Tod's מתחילת השנה, ולמרות מגמות חלשות ביותר במכירות החברה, ההנהלה לא סיפקה אמירות מרגיעות בנוגע ליכולתה להחזיר את המומנטום שהיה בעבר, ולטפל בלחצים על שולי הרווח ובתשואת המניה.

נוסחת הצמיחה לטווח הארוך לא השתנתה. היא מבוססת על התרחבות קמעונאית, אך אנו מזכירים את המגמות השליליות במכירות חנויות זהות, אשר עלולות להגדיל את הלחץ על שולי הרווח. בנוסף, מתבססת הצמיחה העתידית על התרחבות מחוץ לאירופה, אם כי אנחנו לא מצפים לראות צמיחה בשווקים הבינלאומיים במהלך שנת 2014. מרכיב שלישי בתוכניות הצמיחה הוא המשך גיוון הפעילות, כגון התרחבות בתחום מכירות התיקים, אך בהקשר זה אנו מודאגים מכך שנתוני הירידה במכירות במחצית הראשונה של שנת 2014 משקפים בעיה בחדשנות ובמותג.

בנוסף, החברה עדיין מקווה לצמוח באמצעות פיתוח היצע מוצרים רחב יותר בתחום ה-Lifestyle, שהוא ללא ספק שוק צפוף יותר והמתחרים בו חוו האטה משמעותית; יעד נוסף הוא לצמצם פערים במסחר מקוון, שמהווה היום פחות מ-1% מסך המכירות של Tod's.

הסיכונים נמשכים, להערכתנו, גם במחצית השנייה של השנה ויימשכו גם ב-2015. נכון להיום, המכירות השבועיות תנודתיות מאוד. המגמות במכירות המותג Hogan משתפרות, והחברה עשויה לבצע הנפקה של המותג כשהמכירות יגיעו למסה קריטית.

אנו ממשיכים להמליץ על המניה "תשואת חסר" ומחיר היעד שלנו עבורה הוא 73 אירו - נמוך בכ-9% ממחיר המניה בבורסה.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם