נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית בזן עלתה 3.4%

ירידות במסחר באירופה ובניו-יורק ■ המלצת "קנייה" לכיל ■ אין אישור שליטה ל-IDB בכלל ביטוח ■ בריינסווי דיווחה כי סיפקה לראשונה מערכות שלה לבתי חולים בבריטניה ובדרום אפריקה

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע ירידות בשוקי העולם, בין היתר בשל ההפגנות הסוערות בהונג קונג. מדד המעו"ף ירד בכ-0.12% לרמה של 1,457. נק' ותל אביב 100 ירד בכ-0.13% לרמה של 1,306.9 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.17 מיליארד שקל.

אתמול ננעל יום המסחר בבורסה במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר הטלטלה שעברה על וול סטריט בימים האחרונים בהם הבורסה המקומית הייתה סגורה. מדד המעו"ף טיפס לשיא חדש ואילו ת"א 75 ננעל בירידה של כ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-848 מיליון שקל.

"תקציב 2015 הוא תקציב בשורה חברתית. אם התקציב הקודם היה תקציב של משבר, התקציב הנוכחי הוא תקציב של תקווה והבטחה", כך אמר אתמול שר האוצר יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר שבה הציג את עיקרי הצעת תקציב המדינה לשנת 2015. לפיד הבטיח להעביר את תוכנית מע"מ אפס "עוד לפני התקציב ובתחילת המושב הקרוב של הכנסת".

בזירה הגיאופוליטית, הפגנות סוערות של מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג-קונג מכבידים על השווקים. לפחות 34 בני אדם נפגעו בעימותים, בהם 4 שוטרים ו-11 אנשי ביטחון ממשלתיים. ההפגנות החלו בשבוע שעבר, בתגובה לסירוב הממשל בסין לשנות את חוק הבחירות ולאפשר בחירה חופשית לממשלה ללא סינון של המועמדים.המושל בהונג קונג, צ'יי ליאונג, הגדיר את המחאות בלתי חוקיות והודיע כי הבחירות המתוכננות להיערך בשנת 2017 ייערכו כמתוכנן וללא כל שינויים

מנכ"ל חדש לפרוטליקס

חברת אי.די.בי הודיעה היום לבורסה כי הממונה על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר דורית סלינגר לא העניקה למוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין, בעלי השליטה בחברה, אישור שליטה בחברת כלל ביטוח .

בעקבות הרישום למסחר של מניות כיל בניו יורק, בבית ההשקעות מיטב דש מורידים את המלצתם למניית החברה לישראל ל"תשואת יתר", ומעלים את המלצתם למניית כיל ל"קנייה". במיטב דש ברוקראז' מסבירים, כי "לפני חמישה חודשים חידשנו סיקור על כיל והחברה לישראל, תוך שהעדפנו החזקה בחברה לישראל על פני כיל, וזאת עקב הצפוי בחברה האם והשלכותיו. אחר תשואת יתר של 17% בחברה לישראל על פני כיל, אנו סבורים כי בדיסקאונט הנוכחי של החברה הבת יש מקום להיפוך מקומות".

בריינסוויי דיווחה הבוקר כי מערכות שלה הוזמנו וסופקו לראשונה לבתי חולים בבריטניה ובדרום אפריקה לצורך שימוש קליני.

חברת התרופות פריגו הודיעה היום כי היא רוכשת מחברת Lumara Health פורטפוליו מוצרים לבריאות האישה, תמורת 82 מיליון דולר במזומן.

חברת פרוטליקס הודיעה היום כי מינתה את משה מנור כנשיא ומנכ"ל החברה. מנור יכנס לתפקיד עם פרישתו של דוד אביעזר ב-2 בנובמבר 2014.

קבוצת גולף מנהלת משא-ומתן לרכישת חברת אלדו ישראל המחזיקה ברשתות הנעליים אלדו וספרינג - כך נודע ל"גלובס". השווי טרם נדון בין הצדדים, אך לפי הערכות בשוק, המשא-ומתן ינוהל לפי שווי של 140 מיליון שקל לאלדו.