בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע ההפגנות בהונג קונג

ירידות שערים גם בוול סטריט ■ בטוקיו רשמה מניית סופטבנק ירידה של כ-1% על רקע דיווחים כי היא מנהלת מו"מ לרכישת אולפני דרימוורקס

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים ברקע ירידות שערים בוול סטריט ומגמה מעורבת שחתמה את המסחר בבורסות אסיה. הסוחרים ממשיכים להגיב לדבריו של נגיד ה-ECB לפני מספר ימים וכן לנתוני מאקרו שהתפרסמו בגרמניה. ההפגנות בהונג קונג משפיעות רבות על הסנטימנט היום בעולם.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מציין כי תשומת הלב תופנה היום לנתונים כלכליים הצפויים להתפרסם באירופה ובראשם מדד המחירים לצרכן בגרמניה הצפוי להורות על מדד שלילי (-0.1%), ובחישוב שנתי, להורות על המשך התייצבות מתחת ליעד הבנק המרכזי - רמה של 0.8%. בארה"ב צפויים להתפרסם היום נתונים בדבר הצריכה הפרטית, ההכנסה והצריכה הפרטית הצפויים להורות על המשך ההתרחבות בפעילות הכלכלית. כמו-כן צפויים להתפרסם נתונים בדבר מכירת בתים חדשים שצפויים להורות על התמתנות בצל השפעת העלייה בשער הריבית.

בתוך כך, דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי עדיין מהדהדים בשווקים. בסוף השבוע אמר דראגי כי הבנק מוכן לנקוט בפעולות נוספות במטרה להמריץ את כלכלת גוש האירו המדשדשת וכי הוא צופה קצב צמיחה מתון השנה.

מניית UBS מטפסת ביותר מ-1% לאחר שהבנק הגדול בשוויץ אותת כי רווחיו ביולי ואוגוסט עקפו את תחזיות האנליסטים לגבי הרבעון השלישי. מניית אייר-פראנס - KLM עולה בחדות בעקבות סיום שבית הטייסים.

מניית Balfour Beatty Plc צונחת בשיעור דו ספרתי לאחר שפרסמה אזהרת רווח.

בורסות אסיה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת. הבורסה בטוקיו נסחרה בעליות ואילו הונג-קונג רשמה ירידות חדות על רקע ההפגנות.

אתמול (א') בתום שבוע של הפגנות סוערות בהונג קונג, החלו עשרות אלפי מפגינים פרו-דמוקרטים להתעמת עם כוחות הביטחון הפרוסים מול בניין הממשל בבייג'ינג. המשטרה פיזרה את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. לפחות 34 בני אדם נפגעו בעימותים, בהם 4 שוטרים ו-11 אנשי ביטחון ממשלתיים.

ההפגנות החלו בשבוע שעבר, בתגובה לסירוב הממשל בסין לשנות את חוק הבחירות ולאפשר בחירה חופשית לממשלה ללא סינון של המועמדים. ראש ההנהגה בהונג קונג, צ'יי ליאונג, הגדיר את המחאות בלתי חוקיות והודיע כי הבחירות המתוכננות להיערך בשנת 2017 ייערכו כמתוכנן וללא כל שינויים.

חודש אוקטובר, שיוצא לדרכו ביום רביעי הקרוב, מסמל את גם את פתחו של הרבעון האחרון בשנה אך גם את סוף עידן התוכניות להקלה כמותית (QE) אותן החל הפד לפני מספר שנים. זאת לאחר שיו"ר הבנק המרכזי ג'נט ילן הכריזה בתום הישיבה האחרונה כי בעוד חודש הפד יסיים לחלוטין את רכישות האג"ח. לצד זאת, השבוע הקרוב יהיה שופע בנתונים כלכליים מהותיים בארה"ב כגון דוח התעסוקה ובנתונים שונים הקשורים לחברות הענק.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital מציין כי "שוק המניות האמריקאי מתקדם ליום הדין - היום בו תפסק ההקלה הכמותית בחודש הבא. לפחות מבחינה טכנית ניתן לזהות איתות משמעותי לתיקון מתקרב ובא (פסגה כפולה). אנו נמשיך לראות את המדדים המובילים בארה"ב נסחרים בטווח ללא כיוון ברור ולא נראה המשך מגמת העלייה, לפחות עד לחודש הבא. אנו צופים שהפסקת ההקלה הכמותית תהווה יריית פתיחה לתיקון העמוק שכולם מדברים עליו".

בטוקיו רשמה מניית סופטבנק ירידה של כ-1% על רקע דיווחים כי היא מנהלת מו"מ לרכישת אולפני דרימוורקס.