10 דברים שחשוב שתדעו היום

ההפגנות בהונג-קונג נמשכות והכבידו על בורסות אסיה ■ כ-150 אלף פליטים כורדים נמלטו לגבול טורקיה מחשש שדאע"ש יבצע בהם טבח ■ אובמה הודה כי ארגוני המודיעין המעיטו בערכו של דאע"ש

ביל גרוס / צלם: בלומברג

המפגינים בהונג-קונג דורשים דמוקרטיה, ביפן התפרץ בפתאומיות הר געש ואובמה הודה בכישלון ארגוני המודיעין בכל הנוגע לדאע"ש. להלן 10 הדברים החשובים שכדאי לכם לדעת היום.

1. כאוס בהונג-קונג - המשטרה המקומית החלה לירות גז מדמיע על המפגינים הפרו- דמוקרטים באזור הרובע הפיננסי. ההפגנות החלו בשבוע שעבר, בתגובה לסירוב הממשל בסין לשנות את חוק הבחירות ולאפשר בחירה חופשית לממשלה ללא סינון של המועמדים. ראש ההנהגה בהונג-קונג, צ'יי ליאונג, הגדיר את המחאות בלתי חוקיות והודיע כי הבחירות המתוכננות להיערך בשנת 2017 ייערכו כמתוכנן וללא כל שינויים. לפי דיווחים שונים היום הממשל הסיני חסם את אינסטגרם והרשתות החברתיות בתגובה להפגנות.

2. הכורדים נמלטים לטורקיה - אלפי פליטים כורדים החוששים מהארגון הסוני הקיצוני "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) ממשיכים לזרום מעיראק לעבר הגבול הטורקי. לפי הערכות כבר 150 אלף פליטים מרוכזים לייד הגבול הטורקי וחוששים מטבח שיבצע בהם דאע"ש.

3. נשיא חדש באפגניסטן - היום הושבע אשראף גאני לנשיאות אפגניסטן.

4. אובמה ודאע"ש - נשיא ארה"ב אמר אתמול בראיון לרשת CBS כי ארגוני המודיעין האמריקאים המעיטו בחשיבות של פעילות דאע"ש בסוריה. בינתיים, כוחות הקואליציה ממשיכים לתקוף את דאע"ש בסוריה ועיראק ואנשי הארגון הבטיחו לנקום במערב.

5. פרשת המסים של אפל - הרגולטרים באיחוד האירופי יפרסמו היום פרטים לגבי החקירה שניהלו לגבי הסדר המס לו זכתה אפל באירלנד, כאשר השאלה העומדת על הפרק היא האם ההסכם עליו חתמה ענקית הטכנולוגיה עם ממשלת אירלנד חוקי.

6. ביל גרוס - משקיעים משכו 10 מיליארד דולר מקרנות ההשקעה של פימקו, לאחר שביל גרוס, המכונה "מלך האג"ח" הודיע כי עזב את הקבוצה. גרוס, שניהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם טוטאל ריטרן פאנד (Total Return Fund) עבור פימקו, עובר ל-Janus Capital.

7. קטלוניה - ראש ממשלת ספרד הודיע כי יכנס היום ישיבת חירום בתגובה לקריאה של קטלוניה לערוך משאל עם ב-9 בנובמבר לגבי עצמאותה.

8. יפן - הר הגעש אונטקה, הממוקם כ-200 קילומטר מערבית לטוקיו, התפרץ אתמול בפתאומיות והוביל למותם של 31 בני אדם.

9. לנובו - ענקית המחשבים הודיעה כי ביום רביעי הקרוב תחתום על ההסכם לרכישת חטיבת שרתי ה-x86 מ- IBM תמורת 2.1 מיליארד דולר.

10. אייפון 6 - ה"ניו-יורק טיימס" חשף אתמול כי ה"שוק האפור" של מכשירי האייפון 6 בסין סובל מביקושים נמוכים והסוחרים הסינים שרכשו כמויות גדולות של המכשירים הנחשקים נאלצים לחתוך מחירים.