המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; המלצת קנייה לכיל

ההפגנות הסוערות בהונג קונג משפיעות על הסנטימנט בשווקים ■ מאקרו: נתוני ההכנסה וההוצאה של משקי הבית עמדו בציפיות ■ מכירות הבתים בהמתנה נפלו ב-1%, מעל לצפי ■ כיל קיבלה המלצת "קנייה"

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה. הסוחרים הגיבו היום למספר נתוני מאקרו ולאירועים בזירה הגיאופוליטית, בעיקרם ההפגנות הסוערות בהונג קונג.

ביום שישי ננעל המסחר בעליות שערים לאחר פרסום קריאת התמ"ג הסופית לרבעון השני, שהצביעה על קצב צמיחה שנתי של 4.6% בהתאם לצפי בשוק. הקריאה הקודמת עמדה על 4.2%.

ובזירה הגיאופוליטית, הפגנות סוערות של מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג-קונג מכבידים על השווקים. לפחות 34 בני אדם נפגעו בעימותים, בהם 4 שוטרים ו-11 אנשי ביטחון ממשלתיים. ההפגנות החלו בשבוע שעבר, בתגובה לסירוב הממשל בסין לשנות את חוק הבחירות ולאפשר בחירה חופשית לממשלה ללא סינון של המועמדים.המושל בהונג קונג, צ'יי ליאונג, הגדיר את המחאות בלתי חוקיות והודיע כי הבחירות המתוכננות להיערך בשנת 2017 ייערכו כמתוכנן וללא כל שינויים.

"הפד צריך לשמור על הריביות נמוכות גם מעבר לקיץ הבא עד אשר הוא יהיה בטוח שהכלכלה מסוגלת לשמור על מומנטום ללא תמיכה", כך אמר היום צ'ארלס אוונס, נשיא שלוחת הפד בשיקגו. "אני חושב שיעבור זמן רב עד שיהיה מתאים להעלות את הריביות", אמר אוונס בראיון ל-CNBC והוסיף כי ייתכן שהפד יעלה את הריביות בחודש יוני 2015.

קווינסי קרוסבי, אנליסט שווקים ב-Prudential Financial, אמר היום כי "המצב היום בשוק הוא המשך של ההבנה עד כמה ההקלה הכמותית של הפד דחפה את השוק. השוק מתכונן למצוא את האיזון בין היסודות לבין הפד".

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני ההכנסה וההוצאה של משקי הבית האמריקאים בחודש אוגוסט, שעלו ב-0.3% ו-0.5% בהתאמה, לפי התחזיות המוקדמות בשוק. הנתונים מראים כי הצרכנים האמריקאים הוציאו יותר על מוצרים גדולים כגון רכבים אך פחות על מוצרי אנרגיה. מאחר וההוצאות גדלו יותר מההכנסות שיעור החיסכון של משקי הבית ירד ל-5.4%

עוד התפרסמו נתוני מכירות הבתים בהמתנה לחודש אוגוסט, שנפלו ב-1%, כאשר לפי התחזיות היו אמורות לרדת ב-0.4% לאחר עלייה של 3.3% ביולי.

נזכיר, גולת הכותרת השבוע היא נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום רביעי (סקר ה-ADP) ודוח התעסוקה לחודש ספטמבר שיתפרסם ביום שישי.

מניות במוקד

טבע ריכזה עניין ברקע לשני אירועים מרכזיים הקשורים לפעילותה באירופה. הראשון הוא המלצה חיובית של הוועדה האירופית להערכת תרופות (CHMP) למתן אישור לתרופות שטבע מייצרת. האירוע השני קשור לפיטורי עובדים וסגירת מפעל במונקו.

בעקבות הרישום למסחר של מניות כיל בניו יורק, בבית ההשקעות מיטב דש העלו את המלצתם למניית כיל ל"קנייה". במיטב דש ברוקראז' מסבירים, כי "לפני חמישה חודשים חידשנו סיקור על כיל והחברה לישראל, תוך שהעדפנו החזקה בחברה לישראל על פני כיל, וזאת עקב הצפוי בחברה האם והשלכותיו. אחר תשואת יתר של 17% בחברה לישראל על פני כיל, אנו סבורים כי בדיסקאונט הנוכחי של החברה הבת יש מקום להיפוך מקומות".

חברת Encana Corp הודיעה היום כי תרכוש את חברת האנרגיה Athlon Energy תמורת 5.93 מיליארד דולר.

מניית אפל עדיין ריכזה עניין ברקע לשטף הדיווחים על כך שהאייפון 6 מתעקם בקלות וכן לגבי תקלות במערכת ההפעלה החדשה IOS 8.

חברת התרופות פריגו הודיעה היום כי היא רוכשת מחברת Lumara Health פורטפוליו מוצרים לבריאות האישה, תמורת 82 מיליון דולר במזומן.